Acer Leap Ware: smartwatch dla aktywnych miłośników gadżetów
02.05.2017 07:51, aktual.: 09.03.2022 11:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Do fitness trackerów Acera dołączy pełnoprawny smartwatch. Producent wyposażył go w szeroki zakres czujników, nie zapominając przy tym o atrakcyjnym wzornictwie. Jakie podzespoły i funkcje otrzyma inteligentny gadżet?
Gorilla Glass i pełna wodoszczelność
Marka Acer o uwagę aktywnych użytkowników zabiega coraz większą ilością swoich urządzeń. Dotąd były to dwa modele opasek fitnessowych: Liquid Leap oraz Liquid Leap Acive. Już wkrótce ma do nich dołączyć także pełnoprawny smartwatch o jeszcze szerszej funkcjonalności. Leap Ware ma więc stanowić flagowy produkt w ofercie dla osób aktywnych.
Wizualnie kojarzący się z Pebble Time Round, zegarek otrzymał okrągłą ramkę z polerowanej stali nierdzewnej, wymienne (20 mm) paski w kolorach Navy Blue oraz Light Brown, a jego wyświetlacz ma średnicę 42 mm (1,6”). Ekran chroni szkło Corning Gorilla Glass SR+, natomiast wodoszczelność spełnia normę IPX7 – wytrzyma więc zanurzenie w wodzie na głębokości 1 metra przez 30 minut.
Społecznościowe podejście do treningów
Wydajność smartwatcha zapewnia procesor MediaTek MT2523 i bio-sensor MT2511. Na wewnętrzną stronę koperty trafił pulsometr, a na boczną krawędź latarka LED. Zegarek zamiast systemu Android Wear czy Tizen wykorzystuje dedykowaną aplikację Liquid Life, przy pomocy której łączy się z urządzeniami mobilnymi (Android i iOS).
Pojemność baterii pozostaje nieznana, wiadomo jednak że ma ona zapewnić od 3 do 5 dni pracy. Wśród funkcji Leap Ware znalazło się monitorowanie energii, stresu i aktywności fizycznej, ekspozycji na światło UV, ustalanie celów treningowych oraz otrzymywanie powiadomień o stopniu ich realizacji. Zegarek wyświetli również wiadomości oraz powiadomienia smartfona.
Ciekawym rozwiązaniem jest pomysł na motywowanie posiadaczy gadżetu. Użytkownicy Leap Ware będą mogli porównać swoje cele, na bieżąco śledzić ich realizację, a także nawiązać między sobą bezpośrednią rywalizację. Podejmowanie wyzwań ma przekładać się na punkty w aplikacji, a te na aplikacje, zniżki i produkty w Liquid Life Market.
Premiera jeszcze tego lata
Pierwszy smartwatch z serii Leap prezentuje się całkiem interesująco, w szczególności dzięki wydłużonemu czasowi pracy na baterii oraz rozbudowanemu oprogramowaniu. Na korzyść urządzenia przemawia również pełna wodoszczelność i spory wyświetlacz. Ewentualny sukces produktu nie jest jednak przesądzony.
Przeszkodzi mu w nim m.in. hermetyczność dedykowanej aplikacji, ograniczającej system wyzwań wyłącznie do użytkowników Leap Ware’ów. Jeśli więc zegarek w krótkim czasie nie okaże się popularny, cały społecznościowy aspekt treningów może podzielić los Google+ oraz Windows Phone’a. Oby do tego nie doszło, bo pomysł Acera zasłużył na swoją szansę.
Sprzedaż zegarka w USA ma rozpocząć się już w lipcu, w cenie 149 dol. W europejskich sklepach pojawi się on dopiero w 3. kwartale bieżącego roku, wyceniony na 139 euro, czyli około 600 złotych.