Apple nadal wyznacza trendy. Słuchawki AirPods właśnie stały się biżuterią

Apple nadal wyznacza trendy. Słuchawki AirPods właśnie stały się biżuterią30.09.2019 13:49
Słuchawki AirPods są dla wielu nie tylko funkcjonalnym przedmiotem, ale również elementem stylu.
Źródło zdjęć: © Getty Images
Mateusz Czerniak

Czasy, w których iPhone był smartfonem nr 1 w kategorii premium minęły i raczej nie powrócą. To jednak nie znaczy, że Apple straciło to "coś". Amerykański gigant nowym symbolem technologicznego stylu uczynił słuchawki. Do tego stopnia, że inni zamieniają je w szpanerską biżuterię.

Kto pamięta prezentację pierwszego iPhone'a? Ten moment, który bezpowrotnie zmienił świat i sprawił, że dziś smartfon jest bardziej powszechną rzeczą niż dostęp do toalety? Ja nie - i nigdy nie przypuszczałbym, że przedstawienie elektronicznego gadżetu może z perspektywy czasu stać się wydarzeniem, które odciśnie tak duże piętno na codziennym życiu całych społeczeństw.

Jednak miliony ludzi na świecie miało lepszą intuicję i iPhone od razu stał się dla nich przedmiotem pożądania. Recenzje specjalistów i dziennikarzy były różne. Nie każdy wierzył, że iPhone wytyczy drogę, jaką podąży rynek telefonów. Ba, niektórzy nie wierzyli, że dotykowy wyświetlacz zastąpi na stałe tradycyjną klawiaturę - to prawdziwi fani (albo raczej wyznawcy) Apple'a nie mieli wątpliwości.

I trzeba powiedzieć, że w swoim szaleństwie się nie pomylili. Ze względu na swoją wysoką wówczas cenę (600$) i zarazem niedostępność, z miejsca stał się symbolem statusu.

iPhone łapie zadyszkę

W 2019 roku nie można oczywiście powiedzieć tego samego, co 12 lat wcześniej. Konkurencja pod wieloma względami przegoniła Apple'a, szczególnie jeśli mówimy tu o aspekcie eksplorowania nowych smartfonowych "terenów".

Podczas gdy Samsung stworzył rozkładanego smartfona, a Huawei Mate'a 30 z wodospadowymi krawędziami, Apple zaprezentował solidnie wykonanego, ale nie wyróżniającego się technologicznie iPhone'a 11.

Czy to oznacza, że Apple straciło swój pęd i będzie słabnąć? Na to się nie zapowiada.

Nie smartfon, to słuchawki

Słuchawki AirPods pierwszej generacji zostały wprowadzone na rynek pod koniec 2016 roku. Chociaż nie było to rewolucyjny sprzęt, to całościowo na pewno jedyny w swoim rodzaju. Wygoda i współpraca z resztą produktów "Jabłka" sprawiła, że w roku swojej premiery AirPodsy stanowiły 1/4 sprzedaży online wszystkich bezprzewodowych słuchawek. Zresztą ta wzajemna kompatybilność jest bardzo istotnym czynnikiem sukcesu amerykańskiego giganta.

Co zrobili inni producenci po premierze AirPodsów? To samo co w 2007 po premierze iPhone'a 1. Kopiowali.

Słuchawki AirPods i ich podróbki. Nie do odróżnienia., Źródło zdjęć: © WP
Słuchawki AirPods i ich podróbki. Nie do odróżnienia.
Źródło zdjęć: © WP

Samsung Galaxy Buds, Huawei FreeBuds, Xiaomi AirDots – "inspiracja" jest ewidentna. Wobec popularności oryginału, konkurencji pozostało tylko podążyć za trendem. Zwłaszcza że AirPodsy szybko przestały być tylko lubianym sprzętem - stały się rozpoznawalnym i modnym gadżetem.

Słuchawki czy biżuteria

Nie jestem szczególnie zaskoczony, że odzieżowy internetowy sklep wprowadził do swojej oferty metalową biżuterię będąca imitacją słuchawek AirPods. I to taki sklep jak ASOS, skupiający się na zdecydowanie świeżej i oryginalnej modzie.

To znamienne - Apple sprawił, że technologiczny gadżet stał się na tyle reprezentatywnym znakiem pewnego stylu, że przeobraził się w autonomiczny element ubioru.

Biżuteria wzorowana na AirPodsach., Źródło zdjęć: © ASOS.com
Biżuteria wzorowana na AirPodsach.
Źródło zdjęć: © ASOS.com

I oczywiście to tylko w mniejszej części kwestia designu. Jak już napisałem wyżej, bycie fanem produktów Apple'a już za czasów pierwszego iPhone'a było elementem "lifestyle'u". I jak widać, nic się w tej kwestii nie zmienia.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.