Kolejny krok w stronę telewizji. YouTube rozpoczął radykalne zmiany

Kolejny krok w stronę telewizji. YouTube rozpoczął radykalne zmiany24.02.2013 10:00
YouTube zmienia wygląd kanałów

Już niebawem użytkowników YouTube’a czeka poważna zmiana - serwis postanowił całkowicie zmodyfikować wygląd kanałów. Nowy layout, widoczny na razie u nielicznych partnerów YouTube’a, od kwietnia ma stać się standardem, obowiązującym w całym serwisie. Co się zmieni?

Już niebawem użytkowników YouTube’a czeka poważna zmiana - serwis postanowił całkowicie zmodyfikować wygląd kanałów. Nowy layout, widoczny na razie u nielicznych partnerów YouTube’a, od kwietnia ma stać się standardem, obowiązującym w całym serwisie. Co się zmieni?

YouTube od lat ewoluuje, poświęcając coraz więcej uwagi nie pojedynczym filmom, ale kanałom użytkowników. Dwa lata temu wspominał o tym Michał, a ostatnie miesiące to czas, gdy serwis wideo coraz bardziej zbliża swoją ofertę do tego, co oferuje telewizja.

Poza kanałami, prowadzonymi przez znanych wideoblogerów mamy również te, oferujące seriale (przegląd YouTube’owych seriali znajdziecie w artykule „Wysyp darmowych seriali na YouTube. Czy Internet przejmie rolę telewizji?”), a coraz większe znaczenie kanałów znajduje odbicie w wyglądzie serwisu.

Od ostatnich, znaczących zmian minęło niewiele czasu, jednak YouTube zdecydował o radykalnej przebudowie kanałów. Zmiany są już widoczne na popularnych kanałach partnerów serwisu, jak choćby iJustine czy Mystery Guitar Man. Wśród polskich wideoblogerów zmianę można zobaczyć na kanale Wędkarstwo Lucio.

Nowy kanał Intela
Nowy kanał Intela

Co tym razem proponuje YouTube? Przede wszystkim odejście od długiej, pionowej listy filmów i playlist. Nowy kanał oferuje właścicielowi znacznie większe możliwości – od promocyjnych filmów, wyświetlanych osobom, które nie są subskrybentami, po atrakcyjnie wyglądające, przewijane w poziomie listy filmów.

Większe wydają się również możliwości personalizacji -  zamiast dotychczasowego tła, właściciele kanałów mogą stworzyć nagłówek z odnośnikami do innych stron czy serwisów. Całość przypomina nieco zmianę, jaką na Facebooku wprowadziła Oś Czasu.

YouTube uruchomił stronę promującą nowy wygląd kanałów
YouTube uruchomił stronę promującą nowy wygląd kanałów

Czemu to wszystko ma służyć? Wygląda na to, że YouTube usiłuje pomóc w budowaniu marki kanałów, a z drugiej strony kładzie nacisk na zwiększanie liczby najwartościowszych użytkowników – subskrybentów. Kolejną, podkreślaną w oficjalnych informacjach kwestią jest unifikacja wyglądu kanałów na różnych urządzeniach – od smartfonów po telewizory. Więcej informacji na temat wprowadzonych zmian znajdziecie na dedykowanej im stronie One Channel.

Przypuszczam, że jak każda zmiana, również i ta będzie budziła na początku wiele kontrowersji. Czy z punktu użytkownika jest zmianą na lepsze? Moim zdaniem tak – z jednej strony zaletą jest większe pole manewru dla właścicieli kanałów, a widzowie dostają lepiej uporządkowane, przejrzyście podane filmy. Pozostaje zatem sprawdzać ulubione kanały i czekać - niebawem opisywane zmiany staną się na YouTube standardem.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.