Marny koniec zakupów grupowych. Allegro zamyka Citeam

Marny koniec zakupów grupowych. Allegro zamyka Citeam19.03.2014 12:06
Wciąż jeszcze jest z czego wybierać
Marta Wawrzyn

O kryzysie zakupów grupowych mówi się od dawna, ale to już coś więcej niż kryzys. To po prostu koniec. Allegro poinformowało, że zamyka Citeam.

"Gazeta Wyborcza" pisała niedawno, jak podupadły popularne niegdyś serwisy zakupów grupowych. Najgorzej skończył Citeam, który w grudniu miał już tylko niecałe pół miliona użytkowników. Oznacza to, że utrzymywanie go przestawało mieć sens.

1 kwietnia Citeam kończy działalność

Użytkownicy Citeamu wczoraj dostali wiadomość następującej treści: "Drodzy użytkownicy Citeam. Dziękujemy wam za wspólne prawie 3 lata zakupów grupowych. Chcemy was poinformować, że od 1 kwietnia 2014 nasz serwis kończy swoją działalność". 1 kwietnia, czyli za kilkanaście dni. Allegro nie chce zwlekać z zamykaniem nierentownego serwisu, bo nie ma już na co czekać i nie ma sensu pompować w niego ani złotówki więcej.

A pamiętajmy, że włożono w niego całkiem sporo pieniędzy; reklamy Citeamu były przecież wszędzie: na billboardach, w telewizji. Serwis promowano też bardzo agresywnie wśród użytkowników Allegro. Wciąż pamiętam zalew maili z okazjami, których nie mogę przegapić. Dziś okazuje się, że to nie wystarczyło, aby sprzedać nam coś, czego nie potrzebowaliśmy.

Na tym zresztą polega cała idea zakupów grupowych – na sprzedawaniu nam rzeczy i usług, których nie potrzebujemy. Na wmawianiu nam, że mamy do czynienia z promocją, dzięki której zaoszczędzimy górę kasy. A tak naprawdę chodziło o to, byśmy górę kasy wydali. Kryzys gospodarczy i powtarzające się przypadki oszustw w serwisach z zakupami grupowymi sprawiły, że Polacy zaczęli dokładniej przyglądać się temu, na co wydają pieniądze.

HappyDeal, PrettyDeal, Ruszaj... tego wszystkiego już nie ma. Został tylko Groupon, któremu też spada (ostatnio ma w Polsce 1,8 mln użytkowników miesięcznie), ale który jeszcze trwa i jest w stanie w 100% zaspokoić nasz apetyt na tańsze weekendy w SPA.

Źródło zdjęć: © Citeam.pl
Źródło zdjęć: © Citeam.pl

Allegro stawia na okazje

Nie jest jednak tak, że Allegro całkiem rezygnuje ze sprzedawania nam rzeczy, których nie do końca potrzebujemy, po promocyjnej cenie. Różnica jest taka, że teraz odsyła nas do "Strefy okazji", działu, w którym rzeczywiście można kupić to i owo taniej. Nie wycieczki czy kupony do restauracji, ale ciuchy, sprzęt elektroniczny czy sprzęt sportowy.

Oczywiście, zanim dokonamy zakupu, warto sprawdzić w Sieci, ile przedmiot, który nam się spodobał, kosztuje gdzie indziej. Może się bowiem okazać, że to okazja tylko z nazwy. Niemniej jednak sam pomysł, by tam przekierować wszystkich tych, którzy jeszcze korzystali z zakupów grupowych, to zdecydowanie strzał w dziesiątkę.

Portale codziennie donoszą, że jesteśmy coraz biedniejsi i oszczędzamy na wszystkim, nawet na jedzeniu. Nie dla nas weekendy w SPA i tanie hotele na Malediwach. Ale tańszy telewizor czy perfumy jeszcze kupimy.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.