Masz e-sklep? Zadbaj o klienta

Masz e-sklep? Zadbaj o klienta04.11.2008 09:00
K Falernowa

Zakupy przez Internet są coraz bardziej popularnym sposobem nabywania zarówno towarów, jak i usług.

Jednak aż 90% klientów e-sklepów twierdzi, że podczas ich dokonywania trafia na różnorodne przeszkody, które nie tylko ich irytują, ale co gorsza - czasami zniechęcają całkowicie do wydania pieniędzy w danym sklepie. I uciekają do mniej stresującej konkurencji.

Zakupy przez Internet są coraz bardziej popularnym sposobem nabywania zarówno towarów, jak i usług.

Jednak aż 90% klientów e-sklepów twierdzi, że podczas ich dokonywania trafia na różnorodne przeszkody, które nie tylko ich irytują, ale co gorsza - czasami zniechęcają całkowicie do wydania pieniędzy w danym sklepie. I uciekają do mniej stresującej konkurencji.

Polskie Badania Internetu, Adverstising Bureau oraz IntelWise przeprowadziły badanie dotyczące zadowolenia klientów e-sklepów z obsługi sprzedaży online. Wyniki niestety każą stwierdzić, że sprzedawcy generalnie nie wiedzą czego potrzebuje ich klient, na co zwraca uwagę, i co powinni mu zapewnić żeby nie tylko był zadowolony z jednorazowego zakupu - ale także chciał dokonać kolejnego.

Czego oczekują kupujący? Wbrew powszechnemu mniemaniu okazuje się, że szybkość realizacji zamówienia jest decydującym czynnikiem wpływającym na dokonanie zakupu tylko dla 28% ankietowanych. Większą uwagę zwraca się na bezpieczeństwo transakcji i podawanych danych (45%), rzetelnej informacji o ofercie (37%), intuicyjnego układu sklepu umożliwiającego szybkie odnalezienie potrzebnego towaru czy usługi (35%). Nawet prostota nawigacji na stronie sklepu jest dla respondentów ważniejsza niż szybkość realizacji zamówienia - stawia na nią 31% ankietowanych.

Na co narzekają klienci e-sklepów? Dziewięciu na dziesięciu uczestników badania stwierdziło, że napotkało różnorodne problemy w trakcie zakupów: problemy z działaniem strony, niejasny proces składania zamówienia, zbyt mała lub niewiarygodna informacja na temat oferty. Często pojawia się też motyw braku zaufania do firmy, jako decydujący o szukaniu oferty w innym miejscu. Dla większości internautów ważna jest też rzetelność oraz, uwaga, życzliwość pracowników sklepu.

Firmy prowadzące sprzedaż internetową powinny sobie wziąć do serca te uwagi. Z tego samego badania wynika bowiem, że:

po pierwsze - 42% kupujących, którzy napotkali problemy w trakcie składania zamówienia, całkowicie rezygnuje z usług danej firmy;

po drugie - 56% niezadowolonych klientów ma nieodpartą chęć ostrzeżenia innych osób przed korzystaniem z usług danej firmy; 70% z nich faktycznie to robi, w rozmowie osobistej, ale także w Internecie na forach dyskusyjnych, serwisach społecznościowych i własnych blogach.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.