Nowy sprzęt w polskich domach? Ma być tak samo popularny, jak zmywarka

Nowy sprzęt w polskich domach? Ma być tak samo popularny, jak zmywarka02.04.2021 20:49
Adam Bednarek
Artykuł sponsorowany

Jeszcze kilkanaście lat temu zmywarka ze względu na cenę była przywilejem nie dla wszystkich. Z tego też powodu niektórzy kręcili nosem i stwierdzali, że to zbyteczny wydatek. Czy po latach podobnie spojrzymy tak na suszarki? Zdaniem Samsunga to całkiem możliwe.

W przypadku upowszechniania się zmywarek, postęp wydał się dość wolny, upłynęło sporo czasu zanim stały się niezbędnymi urządzeniami w naszych domach - zauważa technologiczny gigant. Mimo że większość Polaków nie posiada jeszcze suszarki automatycznej, to według Samsunga niedługo będzie tak samo powszechnym domowym gadżetem jak właśnie zmywarka.

Na razie to faktycznie niszowy sprzęt. Urządzenie pozwalające wysuszyć ubrania posiada raptem 21 proc. ankietowanych. 79 proc. nie ma jeszcze automatycznej suszarki, ale zdaniem producenta coraz więcej osób się do niej przekonuje.

Głównym powodem, dla którego Polacy chcieliby nabyć suszarkę, jest oczywiście oszczędność czasu. Aż 40 proc. ankietowanych zauważa, że rozkładanie tradycyjnej suszarki i rozwieszanie ubrań jest czasochłonne, więc automatyczne urządzenie pozwoliłoby zyskać dodatkowe minuty.

Jakie urządzenia wprowadzą porównywalną rewolucję w przyszłości? Możemy spekulować, że nowe, nieznane jeszcze technologie zmienią świat nie do poznania. Ale są też innowacje, które, dostępne już dziś i choć wciąż nie dość popularne w polskich domach, czynią życie łatwiejszym. Przykładem może być właśnie suszarka automatyczna, która nie dość, że sama w sobie stworzona jest do tego, by ułatwiać nam codzienne obowiązki, to dzięki nowym technologiom takim, jak zastosowanie sztucznej inteligencji, jest w stanie łączyć się z pralką i na podstawie przesłanych danych sugerować odpowiedni program suszenia.

Dlaczego Polacy mimo zalet, które wskazują, nie decydują się na zakup? Z badań Samsunga wynika, że głównym powodem jest brak miejsca i wysoki koszt utrzymania urządzenia.

Obawy zdaniem Samsunga są niekoniecznie uzasadnione. Choćby za sprawą sztucznej inteligencji, która bierze pod uwagę temperaturę i wilgotność powietrza, aby dobrać odpowiedni czas suszenia i temperaturę, dzięki czemu proces przebiega szybciej.

Z analizy wynika, że Polacy zdają sobie sprawę z korzyści suszarek. Należy jednak zadać pytanie, czy w jej popularności nie przeszkodzi - a jakże - koronawirus.

Inne badania pokazują, że Polacy w trakcie pandemii wolą kupować gadżety, ale nie ubrania. To przemawia za kupnem kolejnego sprzętu AGD. Tyle że akurat w dobie ograniczonych wyjść i spotkań wyprasowany ciuch nie jest tak kluczowy, jak nowa lodówka (która np. pomieści więcej zapasów) czy większa zmywarka (bo zużywa się więcej naczyń).

Zmywarka miała problem z trafieniem pod strzechy z powodów czysto ekonomicznych. W przypadku automatycznej może (choć oczywiście nie musi) być to czynnik zupełnie losowy, jakim jest pandemia. Ta się pewnie skończy, ale ponad rok "w plecy" dla producentów takich gadżetów to dużo. Niewykluczone więc, że małą i zupełnie niezbyt poważną konsekwencją pandemii będzie też to, że nasze domy później staną się nowocześniejsze i bardziej praktyczne.

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.