Powrót kaseciaków. Nowe magnetofony kasetowe Crosley CT100 i CT200

Powrót kaseciaków. Nowe magnetofony kasetowe Crosley CT100 i CT20019.11.2018 11:54

Kasety są jak zombie. Choć już je pogrzebano, uparcie powracają. Zainteresowanie nimi wzrosło na tyle, że na rynku pojawiają się nie tylko całkiem współczesne albumy wydawane na archaicznym nośniku, ale także nowe radiomagnetofony.

O tym, dlaczego kaseta magnetofonowa jest złym nośnikiem muzyki, można napisać bardzo wiele. Kwestia trwałości, gabarytów, skomplikowania i ceny – wszystkie te problemy były mało istotne w czasach, gdy dla kaset nie było realnej alternatywy. Dziś, gdy ona istnieje, wady kaset wydają się oczywiste.

A jednak ten stary nośnik przeżywa – na pozór wbrew zdrowemu rozsądkowi – swój mały renesans. Działa nie tylko wtóry rynek używanych kaset, ale pojawiają się także nowe albumy wydawane na tym nośniku.

Nic dziwnego, że za popytem na retro starają się nadążyć producenci. Jednym z nich jest marka Crosley, znana m.in. z budżetowych gramofonów i zamiłowania do klimatu retro. W jej ofercie pojawiły się dwa nowe urządzenia – radiomagnetofony, nawiązujące stylistyką do dawno minionych czasów.

Radiomagnetofony CT100 i CT200
Radiomagnetofony CT100 i CT200

Modele CT100 i CT200 są do siebie na pierwszy rzut oka bardzo podobne. Oba przypominają sprzęt wyciągnięty ze środka lat 90. i wrzucony do teraźniejszości, jednak wśród ich funkcji znajdziemy również te, niedostępne w epoce "najntisów". Jak podsumowuje Jason Menard z Crosley, magnetofony to połączenie wzornictwa z lat 90., nostalgii i współczesnej technologii.

W praktyce oznacza to dość elementarne funkcje – poza magnetofonem, w obu modelach znajdziemy również radio i wbudowany mikrofon, czytnik kart pamięci i gniazdo USB, pozwalające na podłączenie współczesnych nośników z muzyką. Model CT200 ma dodatkowo wskaźnik wysterowania.

Cena nowych magnetofonów to, odpowiednio, 60 i 70 dol., czyli około 230 i 270 zł. Nie wydaje się to znaczną kwotą, jednak gdy spojrzymy na rynek wtórny, w podobnej cenie możemy przebierać w używanym sprzęcie znacznie bardziej cenionych producentów. Mimo tego pojawienie się nowych magnetofonów to fakt warty odnotowania – wygląda na to, że moda na muzykę i sprzęt retro ma się naprawdę dobrze.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.