Przyszłość właśnie nadeszła. Drukarka 3D w częściach w gazetce dla kolekcjonerów

Przyszłość właśnie nadeszła. Drukarka 3D w częściach w gazetce dla kolekcjonerów14.01.2015 08:26

Drukarka 3D stojąca w każdym domu? Jeszcze niedawno brzmiało to jak nieprawdopodobny albo dość odległy scenariusz, ale przyszłość nadeszła zaskakująco szybko. Pojawiła się pierwsza drukarka 3D, dostępna – podobnie jak np. modele do sklejania – w formie części, dołączanych do serii gazet dla kolekcjonerów.

Gazeta z drukarką

Ceny drukarek 3D spadają bardzo szybko, jednak nawet najprostszy, amatorski model kosztuje w granicach 1000 złotych. Dla wielu entuzjastów druku 3D jest to niemały wydatek. Alternatywą dla niego były do niedawna różne, miniaturowe rozwiązania, jak choćby iBox Nano 3D, jednak na rynku pokazało się coś, co ma szansę zaszczepić zainteresowanie drukiem 3D nawet tym ludziom, którzy wcześniej w ogóle nie mieli z nim do czynienia.

Znacie kolekcjonerskie czasopisma, do których dołączany jest zazwyczaj jakiś przedmiot? W kioskach i Empikach jest tego pełno – żołnierzyki, pojazdy, czołgi i okręty w częściach, banknoty czy nawet różne minerały. Do tego grona postanowił dołączyć tytuł 3D Create & Print (dostępny w Wielkiej Brytanii i Irlandi), oferujący możliwość zbudowania własnej drukarki 3D.

W tym celu konieczne będzie kupienie 90 kolejnych numerów gazety, do których będą dołączone poszczególne elementy urządzenia, oprogramowanie i materiały eksploatacyjne. Drukarka będzie obsługiwała filament PLA i ABS i pozwoli na tworzenie przedmiotów o wymiarach 140 x 140 x 135 mm, przy minimalnej grubości warstwy wynoszącej 0,2 mm.

700 funtów za drukarkę

Można w tym miejscu sprzeczać się nad opłacalnością takich zakupów. 90 numerów po 7 funtów daje przecież niemal 700 funtów (dwa numery z serii będą droższe od pozostałych), czyli niemal 3,9 tys. złotych. To kwota, za którą bez problemu nabędziemy przyzwoitą drukarkę 3D, oszczędzając sobie czekania przez półtora roku i cotygodniowych wydatków. Z tego punktu widzenia ta zabawa nie ma sensu.

3D Create & Print TV Ad

Pamiętajmy jednak, dla kogo ta drukarka jest przeznaczona. Wiceprezes wydawnictwa Eaglemoss, Maggie Calmels stwierdziła, że zdaniem firmy po prostu nadszedł czas, by technologię druku 3D uczynić dostępną dla każdego.

Również (i chyba przede wszystkim) dla tych, którzy niewiele o niej wiedzą i nigdy nie wydaliby na nią jednorazowo kilkuset funtów. Dzięki gazecie opłata będzie rozłożona w czasie, a wraz z kolejnymi numerami będzie zwiększała się wiedza czytelników o druku 3D i jego zastosowaniach.

Drukarka 3D dla każdego

W tym przypadku ważny jest jeszcze jeden fakt. Drukarka 3D została zdjęta z piedestału i potraktowana jak każdy inny, banalny przedmiot – tak samo, jak model do sklejania czy garść półszlachetnych kamyków.

Podoba mi się ta inicjatywa. Nie dość, że propaguje ideę druku 3D, to sprawia, że technologia ta staje się dostępna i przyjazna – co innego kupić drukarkę, a co innego złożyć ją samodzielnie, dowiadując się przy okazji do czego każda z części służy i jak działa coś, co początkowo może wydawać się pudełkiem z magią.

Wydawnictwo Eaglemoss może sprawić, że tą technologią zainteresują się osoby, które w innej sytuacji nie zwróciłyby na nią uwagi. Dla branży druku 3D to wiadomość najlepsza z możliwych.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.