Wtopa na Facebooku: E-sklep grozi znanej blogerce skarbówką

Wtopa na Facebooku: E-sklep grozi znanej blogerce skarbówką24.05.2012 10:10
Blogowanie o butach nie zawsze jest miłe i przyjemne (Fot. Flickr/gareth1953 Alive and Well and Much Better/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Znana w branży blogerka zajmująca się modą zaczęła domagać się na facebookowym fanpage'u e-sklepu z butami, z którym współpracowała, zapłaty za wykonaną pracę. Niestety jego przedstawiciele potraktowali ją dość nietypowo: najpierw wypomnieli, co od nich dostała, a następnie oznajmili, że doniosą na nią do Urzędu Skarbowego.

Znana w branży blogerka zajmująca się modą zaczęła domagać się na facebookowym fanpage'u e-sklepu z butami, z którym współpracowała, zapłaty za wykonaną pracę. Niestety jego przedstawiciele potraktowali ją dość nietypowo: najpierw wypomnieli, co od nich dostała, a następnie oznajmili, że doniosą na nią do Urzędu Skarbowego.

Zapewne wiecie, że nawet w Polsce opłaca się prowadzić blog o modzie. O ile trudno jest dorobić się na blogu politycznym czy podróżniczym, o tyle szafiarki, czyli dziewczyny piszące o ciuchach, butach i torebkach, mogą zarobić całkiem przyzwoicie dzięki umowom z firmami produkującymi te wszystkie rzeczy.

Fashionelka, czyli Eliza Wydrych, prowadzi znany blog o modzie. Jak niemal każda znana blogerka z tej branży współpracuje z różnymi firmami, zwykle otrzymując od nich ciuchy i inne towary na zasadzie wymiany barterowej.

Bycie taką blogerką to pewnie fajna sprawa, dopóki wszyscy wywiązują się ze swoich zobowiązań. Eliza twierdzi, że sklep Schaffashoes nie rozliczył się z nią tak, jak należy. Poprosiła więc na jego facebookowej Tablicy o kontakt, bo na maile nikt nie odpowiada.

Osoba zajmująca się fanpage'em e-sklepu z butami zareagowała dość dziwnie. Zamiast załagodzić sytuację jakimś frazesem i zakończyć szybko publiczną dyskusję, zaczęła wypominać Elizie, co takiego i za ile dostała za współpracę. Jakby to były prezenty, a nie zapłata za wykonaną pracę!

Sprawę opisano na facebookowej stronie Świat Social Media. Ale na przepychance na Facebooku się nie skończyło, wszystko wyszło poza social media. E-sklep postanowił sięgnąć po mocny argument. Skarbówkę.

Bo jeśli dziewczyna dostaje drogie "prezenty", to na pewno nie płaci od nich podatku, prawda? Na tej samej zasadzie można by na blogerkę donieść jeszcze do kilku innych instytucji.

W tej sytuacji kompletnie już nie ma znaczenia, kto tu mówi prawdę: czy sklep, czy blogerka. Tak reagować po prostu nie można, nie w czasach, kiedy takie wieści roznoszą się lotem błyskawicy.

A przecież afer "bloger kontra firma" było już kilka, choćby słynna sprawa pt. Kominek na wojnie z budyniem. Naprawdę jest na czym się uczyć, nawet jeśli nie jest się specem od relacji międzyludzkich. Ale widać polskie firmy wolą popełniać własne błędy, niż uczyć się na cudzych.

Nawet gdyby to Eliza nie miała racji w tym sporze, ona już go wygrała. To jej uwierzyli internauci na Facebooku, lajkując hurtowo jej wpisy i wspierając ją w komentarzach. A kto będzie kupował w sklepie internetowym, jeśli nie oni?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.