Żabka otwiera sklep naszpikowany gadżetami. Jest w 100 proc. ekologiczny

Żabka otwiera sklep naszpikowany gadżetami. Jest w 100 proc. ekologiczny24.11.2020 08:57
Adam Bednarek

Zieleń obliguje. Żabka stawia na ekologiczne rozwiązania, dlatego ich nowy sklep jest w pełni zasilany zieloną energią. "Odpowiedzialność za środowisko jest dla nas równie ważna" - mówi prezes.

Podłoga kinetyczna, szyby z kropkami kwantowymi pozyskującymi energię z promieni słonecznych, meble z recyklingu, a nawet ściana z plastikowych butelek. To właśnie sposoby Żabki na to, aby uczynić sprzedaż bardziej ekologiczną. Pierwszy sklep stanął przy ul. Lewandów 46H w Warszawie.

Żabka chwali się, że wiele rozwiązań wprowadza jako jedna z pierwszych na świecie. Tak jest z szybą z kropkami kwantowymi, która pozwala pozyskać energię słoneczną padającą na przezroczyste na pierwszy rzut oka okna oraz w sposób naturalny oświetlić sklep. To trzecia firma na świecie, a druga w Polsce, która może pochwalić się taką technologią.

Z kolei jako pierwsza na świecie Żabka wykorzystuje podłogę kinetyczną. Energia pochodząca z kroków wykonanych po zamontowanej w placówce posadzce kinetycznej wspomaga zasilanie zainstalowanych w sklepie urządzeń

Inteligentne drzwi lodówki to innowacyjne rozwiązanie technologiczne, wyprodukowane specjalnie dla Żabki. Ograniczają one ilość ulatniającej się energii. Wystarczy przyłożyć dłoń i żaluzjowe drzwi otworzą się – to wielka wygoda, a jednocześnie oszczędność energii. W sklepie są także inteligentne etykiety elektroniczne, tzw. cenówki, oraz inteligentne ekrany digital signage, będące cyfrowym odpowiednikiem dotychczas stosowanych plakatów. Oba rozwiązania zasilane są zieloną energią, dodatkowo pozwalają na oszczędność papieru.

Przed sklepem stoi też ławka solarna, dzięki której można naładować swój telefon. Rocznie panele słoneczne ławki produkują 80 kWh energii – to 16 tys. godzin ładowania standardowego smartfona. To wprawdzie powszechne rozwiązanie, ale dobrze, że w mieście znajduje się coraz więcej miejsc, w których można naładować przenośne sprzęty.

Żabka nie jest pierwszym sklepem, który stawia na ekologiczne rozwiązania. Ikea od jakiegoś czasu skupuje używane meble, a Rossmann i Carrefour pozwalają wlać kosmetyki do własnych opakowań.

Ta druga sieć uruchomiła też wewnątrz sklepowe farmy, które zużywają 90 proc. mniej wody, są uprawiane całorocznie (rośliny rosną pod światłem LED, co pozwala na utrzymanie takich samych warunków nasłonecznienia przez cały rok), bez pestycydów oraz lokalnie.

Takie działania popularnych marek cieszą, bo rzeczywiście zwracają uwagę na proekologiczne rozwiązania. Z drugiej strony trzeba uważnie przyglądać się pozostałym aktywnościom. Odpowiedzialna polityka to nie tylko dbanie o środowisko, ale też o własnych pracowników. Bardzo często "bycie eko" może być tylko modą, więc w przypadku wszelkich promowanych akcji nie traćmy czujności.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.