Angelina tworzy gry komputerowe i sama jest komputerem [wideo]

Strona głównaAngelina tworzy gry komputerowe i sama jest komputerem [wideo]
14.03.2012 11:12
Fot. Angelina
Fot. Angelina
Grzegorz Nowak
Grzegorz Nowak

Dziś za powstawanie gier odpowiadają całe zespoły kreatywnych ludzi, a najnowsze produkcje mogą spokojnie konkurować z tym, co próbuje zaserwować nam Hollywood. Nie da się ukryć, że branża gier jest ostatnio jedną z najbardziej dochodowych w przemyśle rozrywkowym. Czy jednak pracę nad grami komputerowymi da się zautomatyzować?

Dziś za powstawanie gier odpowiadają całe zespoły kreatywnych ludzi, a najnowsze produkcje mogą spokojnie konkurować z tym, co próbuje zaserwować nam Hollywood. Nie da się ukryć, że branża gier jest ostatnio jedną z najbardziej dochodowych w przemyśle rozrywkowym. Czy jednak pracę nad grami komputerowymi da się zautomatyzować?

Angelina to skrót od "A Novel Game-Evolving Labrat I've Named ANGELINA". Za tą osobliwą nazwą kryje się program postawiony na serwerze Maca, którego zadaniem jest tworzenie gier komputerowych. Ta sztuczna inteligencja buduje od zera grę, odwalając całą robotę za projektantów, scenarzystów i grafików. Czy branża gier powinna czuć się zagrożona?

Patrząc na grafikę zamieszczoną w tym artykule, można powiedzieć, że na razie nie ma się czego bać. Angelina tworzy raczej proste gry, które przypominają bardziej produkcje indie i retro niż wysokobudżetowe tytuły największych producentów. Powstawanie takich gier wbrew pozorom nie jest zupełnie chaotyczne.

Angelina dzieli powstawanie gry na mniejsze zadania, które realizuje krok po kroku. Na początku powstają mapy, czyli zamknięty obszar, na którym toczy się gra. Następnie pojawiają się wszelkie elementy świata, jak przeciwnicy oraz sama postać sterowana przez gracza. Na końcu projektowane są zasady, czyli wszelkiego rodzaju utrudnienia sprawiające, że gra stanowi wyzwanie.

Cały proces przypomina ewolucję i Angelina wybiera spośród dostępnych możliwości te, który uzna za najlepsze, odrzucając całą resztę (np. poziomy, których nie da się przejść). Autorem sztucznej inteligencji jest Michael Cook pracujący nad projektem w ramach pracy doktorskiej. Gry stworzone przez program znajdziecie na stronie projektu, wśród nich jest m.in gra o św. Mikołaju oraz klon Space Invaders:

ANGELINA v3 YAML Space Invaders

Źródło: arstechnicadvice

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)