Budowlana „Incepcja”. Ile dźwigów podnoszących dźwigi może podnieść dźwig?
Są produkty, które ze względu na ich specyfikę i wąską grupę odbiorców trudno wyobrazić sobie w tradycyjnych reklamach. Reklama jest jednak dźwignią handlu, więc własne klipy promocyjne tworzą również producenci ciężkiego sprzętu. Na nietypowy pomysł pokazania swoich maszyn w akcji wpadła firma Liebherr.
06.07.2012 | aktual.: 10.03.2022 13:54
Są produkty, które ze względu na ich specyfikę i wąską grupę odbiorców trudno wyobrazić sobie w tradycyjnych reklamach. Reklama jest jednak dźwignią handlu, więc własne klipy promocyjne tworzą również producenci ciężkiego sprzętu. Na nietypowy pomysł pokazania swoich maszyn w akcji wpadła firma Liebherr.
Liebherr to niemiecki producent ciężkiego sprzętu. Kilka lat temu firma zasłynęła skonstruowaniem największej wywrotki świata – pojazdu Liebherr T 282B. Samochód o wielkości domu jednorodzinnego, mogący zabrać ponad 360 ton ładunku, to tylko wąski wycinek oferty (w tym artykule znajdziecie inne gigantyczne maszyny).
Poza maszynami górniczymi, gigantycznymi koparkami czy sprzętem AGD Liebherr oferuje również dźwigi. Jak w atrakcyjny sposób pokazać taki sprzęt?
W latach 90. sprawa byłaby prosta – wystarczyło zrobić plakat albo kalendarz ze zdjęciami, w którym na tle dźwigu prężyłaby się jakaś skąpo ubrana pani w obowiązkowym kasku ochronnym. Estetyka rodem z „Kilera” jest już jednak reliktem minionej epoki. Liebherr wyszedł ze słusznego założenia, że w ramach reklamy warto pokazać coś lepiej pasującego do współczesności, co z całą pewnością stanie się viralem.
Zobacz także
Efektem jest niezwykłe nagranie, pokazujące ciężki sprzęt niemieckiej firmy w działaniu. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że zamiast podnosić różne ładunki, dźwigi są podnoszone przez coraz większe maszyny. Efekt jest znakomity – zobaczcie sami:
Kran - Mobile Liebherr Kundentage 2012
Źródło: Oh Gizmo