Ekologiczne Luftwaffe. Niemcy prowadzą testy z zieloną energią

Luftwaffe chce zredukować emisję CO2
Luftwaffe chce zredukować emisję CO2
Źródło zdjęć: © Getty Images | Thomas Trutschel
Adam Gaafar

24.06.2022 14:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Niemcy zamierzają zredukować emisję z lotnictwa wojskowego – informuje serwis Energetyka24. W tym celu koncern Airbus Defence rozpoczął we współpracy z Luftwaffe testy samolotów transportowych Airbus A400M Atlas. Podczas prób maszyny będą zasilane mieszanką nafty lotniczej i ekologicznego paliwa.

Jak zauważa serwis Energetyka24, zastosowanie SAF (Sustainable Aviation Fuel – zrównoważonego paliwa lotniczego) może zredukować emisję dwutlenku węgla nawet o 85 proc. Koncern Airbus Defence podkreśla, że Niemcy, które posiadają 53 egzemplarze samolotów transportowych A400M , są pierwszym krajem-klientem, który rozpoczyna stopniowe przechodzenie na korzystanie z SAF przez flotę tych maszyn.

Zielone lotnictwo wojskowe

"Przejście z paliwa na bazie ropy naftowej na zrównoważone paliwa odgrywa dużą rolę w wysiłkach lotnictwa mających na celu ograniczenie emisji CO2. Nasze samoloty rządowe są już dopuszczone do korzystania SAF. Współpracując ściśle z branżą, jesteśmy chętni do ostatecznej certyfikacji również A400M" – powiedział gen. Ingo Gerhartz, dowódca niemieckich sił powietrznych.

Po zakończeniu testów samoloty A400M zostaną formalnie dopuszczone do lotów bazujących na mieszance zawierającej do 50 proc. SAF. Na tym ambitne plany się nie kończą. Airbus, OCCAR i A400M Nations są zaangażowane we wstępne rozmowy , których celem jest opracowanie mapy drogowej w kierunku certyfikacji i wykorzystania operacyjnego 100 proc. SAF.

Koncern zaznacza, że nie jest to jednak rozwiązanie, które zacznie obowiązywać z dnia na dzień. "Ten rodzaj paliwa musi najpierw zostać oceniony technicznie przez producenta silnika, zanim będziemy mogli rozpocząć testy w locie, aby certyfikować silniki TP 400M do użycia 100 proc. SAF. Dziś ten rodzaj paliwa nie jest jeszcze w pełni znormalizowany i przetestowany" – czytamy w komunikacie prasowym firmy Airbus.

Adam Gaafar, dziennikarz Gadżetomanii

newsenergetykagoesgreen
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (26)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.