IKEA otworzyła przedszkole dla mężczyzn. Na pohybel równouprawnieniu!

Australijski oddział IKEA postanowił zniszczyć poprawny politycznie wizerunek tej marki. Ulegając seksistowskim, krzywdzącym stereotypom, wnętrzarska sieć doszła do wniosku, że zakupy – domena kobiet - mogą być dla mężczyzn po prostu nudne. Propozycja rozwiązania tego problemu okazał się dość niecodzienna.

IKEA otworzyła przedszkole dla mężczyzn. Na pohybel równouprawnieniu! 1W takim miejscu czas się nie dłuży (Fot. Flickr/Chase N./Lic. CC by-sa)
Łukasz Michalik

Australijski oddział IKEA postanowił zniszczyć poprawny politycznie wizerunek tej marki. Ulegając seksistowskim, krzywdzącym stereotypom, wnętrzarska sieć doszła do wniosku, że zakupy – domena kobiet - mogą być dla mężczyzn po prostu nudne. Propozycja rozwiązania tego problemu okazał się dość niecodzienna.

Jak wyglądają stereotypowe, męskie zakupy? To zazwyczaj nieskomplikowana czynność – gdy pojawia się jakiś niedobór, należy udać się do sklepu i uzupełnić go. Równie stereotypowe zakupy w wykonaniu kobiety polegają na wycieczce do centrum handlowego, aby zobaczyć, czy jest tam coś ciekawego do kupienia. Trafnie pokazuje to krążący w Sieci od wielu lat obrazek:

IKEA otworzyła przedszkole dla mężczyzn. Na pohybel równouprawnieniu! 2
Robienie zakupów to sztuka!

Jest to wizja zakupów, której wygłoszenie na corocznej Manifie mogłoby się źle skończyć. IKEA jest jednak potężną firmą – nie ulękła się politycznej poprawności i równościowych pomysłów, stanowiących pewną normę w krajach, chcących uchodzić za cywilizowane.

Sklep IKEA w Sydney uruchomił Manland. Co kryje się pod tą nazwą? Jest to nietypowa forma znanego z dużych sklepów przedszkola, gdzie mamy mogą zostawić swoje pociechy, a same w spokoju zająć się ekscytującymi zakupami.

Manland jest dostosowany do nieco starszych podopiecznych. Zamiast pluszaków, zjeżdżalni i basenu z kulkami, można tam znaleźć gry wideo, piłkarzyki i automaty do gier.

Ikea's daddy daycare: the store introduced man land | Sunrise

Kobiety mogą zostawić tam swoich partnerów i ruszyć na wielkie zakupy bez ryzyka wysłuchowania marudzenia, pytań o udanie się do kas czy uwag, że śliwka to owoc, a nie kolor. Sądzicie, że pomysł warto wdrożyć w innych dużych sklepach?

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Sekretny przycisk w pralce. Uratował już wielu
Sekretny przycisk w pralce. Uratował już wielu
Czy to koniec życia na Ziemi? Taka może być przyszłość naszej planety
Czy to koniec życia na Ziemi? Taka może być przyszłość naszej planety
Sztuczna inteligencja przywraca dinozaury. Są jak żywe
Sztuczna inteligencja przywraca dinozaury. Są jak żywe
Rekordowa odległość. Sonda Psyche przekazała sygnał z odległości 350 mln km
Rekordowa odległość. Sonda Psyche przekazała sygnał z odległości 350 mln km
Napęd plazmowy. Nowa broń w walce z kosmicznymi śmieciami
Napęd plazmowy. Nowa broń w walce z kosmicznymi śmieciami
To przez działalność człowieka. Rekiny wielorybie są zagrożone
To przez działalność człowieka. Rekiny wielorybie są zagrożone
NGC 2775. Galaktyka, która wymyka się klasyfikacji
NGC 2775. Galaktyka, która wymyka się klasyfikacji
Powstają na Syberii. Naukowcy wskazują na gaz ziemny
Powstają na Syberii. Naukowcy wskazują na gaz ziemny
Ten fotosynentyczny mikroorganizm jest zagrożony. Naukowcy alarmują
Ten fotosynentyczny mikroorganizm jest zagrożony. Naukowcy alarmują
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC