Interaktywny plakat, który lubi się całować [wideo]

Każdy przechodził chyba ten etap rozwoju, kiedy ściany pokoju wypełniały się plakatami z gier komputerowych i wizerunkami ulubionych zespołów muzycznych. Japończycy właśnie się zastanawiają, jak można unowocześnić tę prostą ozdobę i wykorzystać ją komercyjnie. Jak można się domyślić, podejście do problemu jest niestandardowe.

Fot. Diginfo
Fot. Diginfo
Grzegorz Nowak

02.04.2012 | aktual.: 10.03.2022 15:06

Każdy przechodził chyba ten etap rozwoju, kiedy ściany pokoju wypełniały się plakatami z gier komputerowych i wizerunkami ulubionych zespołów muzycznych. Japończycy właśnie się zastanawiają, jak można unowocześnić tę prostą ozdobę i wykorzystać ją komercyjnie. Jak można się domyślić, podejście do problemu jest niestandardowe.

Plakat może być fajnym gadżetem, popisem kreatywności i sposobem na reklamę. Z pewnością pamiętacie, jak wyglądały minimalistyczne plakaty z Gwiezdnych Wojen albo świetna zapowiedź Star Wars Identity. A gdyby tak nieco unowocześnić plakaty?

Naukowcy z japońskiego Uniwersytetu Keio stworzyli interaktywny plakat reagujący na obecność człowieka. W praktyce trudno mówić tu o plakacie, ponieważ urządzenie jest tak naprawdę dużym ekranem z czujnikiem zbliżeniowym. Przybliżanie się do ekranu powoduje zmianę wyświetlanego obrazu. Twórcy mają nadzieję wykorzystać tę technologię do tworzenia interaktywnych reklam (np. billboardy na przystankach), które będą przyciągać wzrok bardziej niż tradycyjne.

Patrząc na datę umieszczenia poniższego filmiku na YouTube, można pomyśleć, że to kolejny żart na prima aprilis. Opis wyjaśnia jednak, że został on nagrany 26 marca, a artykuł na serwisie Diginfo pojawił się dzisiaj. Wygląda na to, że to, co zobaczycie poniżej, jest na serio...

Interactive Poster That Loves Being Kissed #DigInfo

Źródło: diginfo

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.