Laminar 2 koncepcja elektrycznego samochodu z funkcję dostosowania aerodynamiki
Oto kolejna koncepcja samochodu pod flagą zero emisji spalin. Projektant Daniel Fitzgerald dostosował pojazd dla 3 pasażerów i oczywiście kierowcy. Akumulatory litowo-jonowe mają dostarczać efektywną ilość energii. Najciekawszym aspektem jest aerodynamika nowego Laminar'a.
06.12.2009 | aktual.: 14.03.2022 09:40
Oto kolejna koncepcja samochodu pod flagą zero emisji spalin. Projektant Daniel Fitzgerald dostosował pojazd dla 3 pasażerów i oczywiście kierowcy. Akumulatory litowo-jonowe mają dostarczać efektywną ilość energii. Najciekawszym aspektem jest aerodynamika nowego Laminar'a.
W dzisiejszych czasach samochody wychodzące z seryjnych linii produkcyjnych mają z góry narzuconą linię opływu powietrza, która ma zapewnić odpowiednią przyczepność i prowadzenie.
Futurystyczny automobil posiada własną regulację, która pozwala na dostosowanie oporu powietrza według preferencji kierowcy. Na masce znajduje się skrzydło, które nachylone pod kątem 40° do kierunku jazdy unosi falę powietrza. Ta z kolei przepływa przez dach pojazdu i efektywnie przyciska go do podłoża. Takie ustawienie ma pomóc w bezpiecznym i wygodnym pokonywaniu zakrętów.
Dostępna jest również druga konfiguracja, w której skrzydło ustawione jest równolegle względem podłoża. Zmniejsza to opór aerodynamiczny, który jest niemile widziany podczas dość monotonnej jazdy na autostradzie. Kilka pomysłów do tej koncepcji ściągnięto wprost z samochodów wyścigowych. Centralne ustawienie fotela kierowcy umożliwiło zaprojektowanie dynamicznego opływu powietrza dla całego samochodu, również po jego bocznych stronach.
Jak widać w nowoczesnej technologii najprostsze i najstarsze triki znajdą swoje zastosowanie. Moim zdaniem dodatkowym atutem byłoby automatyczne dostosowywanie się ustawień do jazdy i sytuacji na drodze.
źródło: Ecofriend