Laminar 2 koncepcja elektrycznego samochodu z funkcję dostosowania aerodynamiki

Oto kolejna koncepcja samochodu pod flagą zero emisji spalin. Projektant Daniel Fitzgerald dostosował pojazd dla 3 pasażerów i oczywiście kierowcy. Akumulatory litowo-jonowe mają dostarczać efektywną ilość energii. Najciekawszym aspektem jest aerodynamika nowego Laminar'a.

laminar
laminar
Marcin Krzewicki

Oto kolejna koncepcja samochodu pod flagą zero emisji spalin. Projektant Daniel Fitzgerald dostosował pojazd dla 3 pasażerów i oczywiście kierowcy. Akumulatory litowo-jonowe mają dostarczać efektywną ilość energii. Najciekawszym aspektem jest aerodynamika nowego Laminar'a.

W dzisiejszych czasach samochody wychodzące z seryjnych linii produkcyjnych mają z góry narzuconą linię opływu powietrza, która ma zapewnić odpowiednią przyczepność  i prowadzenie.

laminar-2 ze
laminar-2 ze

Futurystyczny automobil posiada własną regulację, która pozwala na dostosowanie oporu powietrza według preferencji kierowcy. Na masce znajduje się skrzydło, które nachylone pod kątem 40° do kierunku jazdy unosi falę powietrza. Ta z kolei przepływa przez dach pojazdu i efektywnie przyciska go do podłoża. Takie ustawienie ma pomóc w bezpiecznym i wygodnym pokonywaniu zakrętów.

laminar-2
laminar-2

Dostępna jest również druga konfiguracja, w której skrzydło ustawione jest równolegle względem podłoża. Zmniejsza to opór aerodynamiczny, który jest niemile widziany podczas dość monotonnej jazdy na autostradzie. Kilka pomysłów do tej koncepcji ściągnięto wprost z samochodów wyścigowych. Centralne ustawienie fotela kierowcy umożliwiło zaprojektowanie dynamicznego opływu powietrza dla całego samochodu, również po jego bocznych stronach.

Jak widać w nowoczesnej technologii najprostsze i najstarsze triki znajdą swoje zastosowanie. Moim zdaniem dodatkowym atutem byłoby automatyczne dostosowywanie się ustawień do jazdy i sytuacji na drodze.

źródło: Ecofriend

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)