Liczysz na seks na pierwszej randce? Nie kupuj iPhone'a!
Czy istnieje relacja pomiędzy wybieranymi platformami mobilnymi, a intensywnością życia towarzyskiego właścicieli smartfonów? Zależność tę postanowił sprawdzić serwis randkowy Match.com. Co na temat Twojego temperamentu mówi Twój telefon?
02.02.2012 | aktual.: 10.03.2022 16:32
Czy istnieje relacja pomiędzy wybieranymi platformami mobilnymi, a intensywnością życia towarzyskiego właścicieli smartfonów? Zależność tę postanowił sprawdzić serwis randkowy Match.com. Co na temat Twojego temperamentu mówi Twój telefon?
Badania, prowadzone wśród Kanadyjczyków i podsumowane przez psychoterapeutkę z Toronto Kimberly Moffit, wykazały, że zdaniem ankietowanych na ich randki coraz mniejszy wpływ mają znaki zodiaku i astrologia, a coraz większy technologia – emaile i SMS-y oraz pozwalające na ich obsługę smartfony.
To właśnie zależności pomiędzy smartfonami a intensywnością życia towarzyskiego poświęcona został zasadnicza część badania. Jak wypadli użytkownicy poszczególnych platform?
Seks na pierwszej randce
W tej kategorii bezkonkurencyjni są użytkownicy telefonów z Androidem – łóżkowym finałem pierwszej randki może się pochwalić aż 62 proc. użytkowników tej platformy. Takie doświadczenia ma 57 proc. właścicieli iPhone’ów i 48 proc. użytkowników BlackBerry.
Jednonocne przygody
W tej kategorii również dominuje Android. Jednonocną przygodę ma za sobą 55 proc. użytkowników.
Kontakt po pierwszej randce
Najbardziej niecierpliwi są za to właściciele smartfonów Apple'a. Już po pierwszym spotkaniu są gotowi na rozwijanie znajomości. Użytkownicy Androidów i BlackBerry czekają z taką decyzją do drugiej lub trzeciej randki.
Alkohol
Pierwsza randka bez alkoholu? Taka wizja jest najmniej przekonująca dla użytkowników BlackBerry. Aż 72 proc. z nich pije wówczas jakiś trunek.
Miłość od pierwszego wejrzenia
W tej kategorii również dominuje BlackBerry - 67 proc. użytkowników Jeżynek zakochało się od pierwszego wejrzenia. Złośliwi mogliby dociekać, ilu z nich doświadczyło tego na trzeźwo.
Serwisy randkowe
Posiadacze telefonów z Androidem są najaktywniejsi w poszukiwaniu znajomości w Sieci – z serwisów randkowych korzysta 72 proc. z nich, w porównaniu z 58 proc. użytkowników iPhone’ów i 48 proc. BlackBerry.
Randki ze współpracownikami
Użytkownicy Androida szukają w Sieci, a właściciele iPhone’ów rozglądają się wokół siebie – to właśnie oni najczęściej decydują się na randki z osobami z pracy. W ciągu ostatnich pięciu lat na biurowy romans zdecydowała się blisko jedna czwarta z nich.
Przedstawiony przez VentureBeat raport z badań serwisu Match.com należy uznać raczej za ciekawostkę niż za rzetelne badanie zachowań. Mam wrażenie, że jego autorzy, sugerując prostą zależność pomiędzy posiadanym telefonem i podbojami miłosnymi, posługują się statystyką jak przysłowiowy pijak latarnią – podpierają się nią, zamiast oświecić.
Być może istnieje zależność zupełnie odwrotna i to nie – jak sugerują autorzy – telefon rzutuje na zachowania, ale to temperament, system wartości czy sytuacja zawodowa wpływają na wybór platform i rozwiązań technicznych. Niezależnie od tego, uprzedzając ewentualny entuzjazm lub niezadowolenie użytkowników różnych telefonów sądzę, że największym błędem byłoby traktowanie wyników zbyt serio.
Źródło: Business Insider • Venture Beat/Mobile Beat