Mondo+: radio FM i internetowe z wbudowanym Chromecastem

Dzieło amerykańskiej marki łączy w sobie najlepsze cechy wielu urządzeń: głośników Bluetooth, radia, a nawet Chromecasta. Zadbano także o najwyższą jakość dźwięku i intuicyjną obsługę. Czym jeszcze wyróżnia się Mondo+?

Mondo+: radio FM i internetowe z wbudowanym Chromecastem
Jarosław Balcerzak

07.03.2017 | aktual.: 10.03.2022 08:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Amerykańscy pasjonaci bezprzewodowego dźwięku

Firma Grace Digital z San Diego w Kalifornii dział już na rynku od dekady. Wśród produkowanych przez nią urządzeń dominuje sprzęt audio wykorzystujący najnowsze technologie łączności bezprzewodowej. Na pomysł Mondo+ jego twórcy wpadli jeszcze w 2015 roku i po niemal półtora roku wytężonej pracy, 1 marca zaprezentowali go na Kickstarterze.

To pierwsze na świecie internetowe radio z wbudowanym Chromecastem. Urządzenia Chromecast odtwarzają treści poprzez bezpośredni ich przesył siecią Wi-Fi z internetu lub sieci lokalnej. Wymiary radia to jedynie 266,7 × 147,3 × 137,2 mm, a waga wynosi 1089 gramów. Front urządzenia w połowie zajmuje gęsta siatka okrywająca dwie membrany głośników. Na drugą trafił kolorowy wyświetlacz 3,5 cala, pokrętło poruszania się po menu oraz aż 15 przycisków do wygodnej konfiguracji i obsługi.

Na tylną część obudowy trafiły złącza danych i audio: USB do podłączenia nośnika z muzyką bądź ładowania urządzeń mobilnych, wejście audio jack oraz wyjście dwoma gniazdami RCA. Mondo+ powstanie w trzech wersjach kolorystycznych o matowym wykończeniu: czarnej, białej oraz szarej.

Obraz

Wysoka jakość dźwięku i obsługa głosem

W urządzeniu umieszczono dwa głośniki: 3-calowy woofer i 1-calowy tweeter. Oba wykonano z wykorzystaniem technologii MaxxAudio autorstwa Waves Inc., co jakością brzmienia ma je zrównać z produktami marek Bose czy Polk Audio. Cyfrowy wzmacniacz klasy D pracuje z mocą 12 W, a brzmienie tonów niskich i wysokich możemy dostosować w menu Mondo+.

Radio wyposażono w zintegrowane, dwuzakresowe Wi-Fi oraz Bluetooth 4.1 (do 30 m zasięgu). Zaimplementowany Chromecast pozwala ponadto na nawiązanie połączenia z dowolnego urządzenia mobilnego i bezpośredni streaming muzyki z serwisów takich jak Spotify, Pandora czy Google Play Music.

Obraz

Poza tematycznymi witrynami z muzyką posłuchać można także stacji AM, FM, HD oraz jednej z tysięcy rozgłośni internetowych. Liczba już zaprogramowanych w Mondo+ sięga 30 tys., a dodawanie kolejnych jest możliwe także przez użytkownika. Nie zapomniano również o funkcji alarmu, którego godzinę, brzmienie oraz głośność można swobodnie dostosować do preferencji.

Mondo+ można obsługiwać nie tylko przyciskami, aplikacją na smartfona (Android i iOS) bądź dołączonym pilotem na podczerwień. Wystarczy że użytkownik posiada jeden ze smart hubów Google'a, aby jego wirtualny asystent zarządzał także radiem. Przyda się to szczególnie w przypadku sparowania kilku Mondo+ w jedną domową sieć.

Obraz

Crowdfundingowy sukces

Do innowacyjnego radia już dziś powstają opcjonalne akcesoria. Oddzielnie można do niego nabyć także baterię 5200 mAh, która czyni je urządzeniem w pełni mobilnym (od 5 do 12 h pracy). Rozwijana jest także baza stacji radiowych i oprogramowanie, a twórcy deklarują dalsze prace nad jeszcze lepszym dostosowaniem go do preferencji słuchaczy.

Zbiórka na Kickstarterze po 5 dniach wskazuje godny pozazdroszczenia wynik 33 tys. dolarów z docelowych 50 tys. Taki początek pozwala być spokojnym o powstanie radia, zwłaszcza że do końca kampanii pozostały jeszcze ponad 3 tygodnie. Na korzyść Mondo+ działa również rozsądna cena 150 dol., czyli nieco ponad 600 zł. Jego wysyłki rozpoczną się zaskakująco szybko – już za miesiąc.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (4)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.