Muzik One: słuchawki Bluetooth dla fanów Spotify, Twittera i Facebooka
Kolejny startup zaprezentował swój innowacyjny produkt, tym razem słuchawki przyjazne mediom społecznościowym. Cechuje je także długi czas pracy na baterii oraz programowalne przyciski. Czy to wystarczy aby odnieść sukces?
18.09.2016 | aktual.: 10.03.2022 09:21
Wyjątkowy produkt o atrakcyjnej stylistyce
Na początku roku media obiegła informacja o inwestycji Twittera w startup tworzący słuchawki. Już wówczas można się było spodziewać związku między oba produktami, a dziś możemy już nabyć Muzik One. Nowe słuchawki Bluetooth są według producenta najbardziej skomunikowanymi z mediami społecznościowymi na świecie.
Nie sposób odmówić im prestiżowego wyglądu, co osiągnięto dzięki połączeniu syntetycznej skóry oraz aluminium klasy lotniczej. Gabaryty wynoszą 20,3 × 20,3 × 5,1 cm, przy czym w razie potrzeby słuchawki możemy złożyć. Waga 233 g jest całkiem spora, a rekompensować to mają dwa zestawy nauszników. Producent oferuje trzy wersje kolorystyczne: czarną, biało – srebrną oraz biało – złotą.
Długi czas pracy i uproszczona obsługa
Wysoką jakość odtwarzania dźwięku mają zapewnić 40 mm przetworniki, zapewniające dźwięk w paśmie 20 – 20000 Hz. Zasięg bluetooth wynosi 15 metrów, a bateria ma wystarczyć na 30 godzin odtwarzania. Pasywne wytłumianie hałasu ma zapewnić lepszą jakość muzyki lub prowadzonej rozmowy - dwa wbudowane mikrofony umożliwiają odebranie połączenia.
Słuchawkami sterujemy touchpadem na jednej i czterema przyciskami na drugiej słuchawce. Przy pomocy aplikacji Muzik Connect możemy przypisać im funkcje z dużego wachlarza wyboru, m.in. udostępnienie słuchanego utworu na Facebooku / Twitterze, uruchomienie aplikacji czy zapisanie utworu. Touchpadem kontrolujemy głośność, przełączamy nagrania lub wydajemy polecenie Siri.
Unikalność nie musi przełożyć się na popularność
Muzik One rzeczywiście są jedyne w swoim rodzaju, a ich obecność pozwoli przekonać się na ile lukratywną niszę odnalazły. Z jednej strony prezentują poprawną jakość odtwarzania i naprawdę ekskluzywny design, z drugiej – w cenie 299,99 dol można znaleźć produkty o znacznie lepszej charakterystyce dźwięku.
Zadecyduje więc słabość użytkowników do łatwego dzielenia się muzyką w sieci. Niestety już na starcie część z nich musi wykazać się cierpliwością: o ile Muzik One są już w sprzedaży, dedykowana im aplikacja została wydana jedynie na iOS. Wersja na Androida ma pojawić się wkrótce.