Nevomo gotowe do testów. Lewitujący pociąg ruszy na Podkarpaciu

Nevomo gotowe do testów. Lewitujący pociąg ruszy na Podkarpaciu07.09.2022 14:37
MagRail od Nevomo jest gotowa do testów
MagRail od Nevomo jest gotowa do testów
Źródło zdjęć: © Nevomo

Polska spółka Nevomo ogłosiła, że jest gotowa do rozpoczęcia testów technologii MagRail na torze testowym w Nowej Sarzynie. Pojazd ma lewitować nad torami i rozwiązywać wiele problemów z konwencjonalną koleją.

Na Podkarpaciu w pierwszym kwartale tego roku spółka Nevomo zakończyła budowę infrastruktury torowej na najdłuższym w Europie torze do testowania pasywnej lewitacji magnetycznej. Polska firma prowadzi badania nad przełomową koleją o wysokiej prędkości, dzięki której podróż z Krakowa do Gdańska może skrócić się z obecnych ponad 5 godzin do zaledwie 40 minut.

Odcinek testowy o długości 700 metrów pozwalający na lewitowanie pojazdów kolejowych systemu MagRail z prędkością testową do 160 km/h powstał na terenie CIECH Sarzyna w województwie podkarpackim. Nevomo zakończyło już prace związane z instalacją wszystkich niezbędnych urządzeń przytorowych, pozwalających na testowanie lewitacji magnetycznej. Do Nowej Sarzyny dostarczono również pierwszy pełnoskalowy pojazd testowy.

Testowy odcinek MagRail od Nevomo
Źródło zdjęć: © Nevomo
Testowy odcinek MagRail od Nevomo

"Bardzo się cieszymy, że pomimo trudności w dostawach kluczowych komponentów systemu MagRail, spowodowanych zakłóceniami w światowych łańcuchów dostaw, jesteśmy gotowi niemalże ze wszystkimi niezbędnymi elementami systemu przed końcem wakacji" – powiedział Łukasz Mielczarek, współzałożyciel oraz Dyrektor ds. Infrastruktury w Nevomo. "Obecnie kończymy prace nad zasilaniem systemu i nie możemy się doczekać rozpoczęcia testów już wkrótce" – dodał.

System MagRail jest o tyle wyjątkowy, że można zintegrować go z istniejącymi systemami kolejowymi. Dzięki temu tradycyjna kolej może zyskać lepszą dynamikę przewozów, wyższe limity załadunku, większą elastyczność i możliwość automatycznego prowadzenia pociągów bez konieczności budowania nowych linii czy sieci trakcyjnej.

Konrad Siwik, dziennikarz Gadżetomanii

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (22)