Nevomo gotowe do testów. Lewitujący pociąg ruszy na Podkarpaciu

Nevomo gotowe do testów. Lewitujący pociąg ruszy na Podkarpaciu

MagRail od Nevomo jest gotowa do testów
MagRail od Nevomo jest gotowa do testów
Źródło zdjęć: © Nevomo
Konrad Siwik
07.09.2022 14:37

Polska spółka Nevomo ogłosiła, że jest gotowa do rozpoczęcia testów technologii MagRail na torze testowym w Nowej Sarzynie. Pojazd ma lewitować nad torami i rozwiązywać wiele problemów z konwencjonalną koleją.

Na Podkarpaciu w pierwszym kwartale tego roku spółka Nevomo zakończyła budowę infrastruktury torowej na najdłuższym w Europie torze do testowania pasywnej lewitacji magnetycznej. Polska firma prowadzi badania nad przełomową koleją o wysokiej prędkości, dzięki której podróż z Krakowa do Gdańska może skrócić się z obecnych ponad 5 godzin do zaledwie 40 minut.

Odcinek testowy o długości 700 metrów pozwalający na lewitowanie pojazdów kolejowych systemu MagRail z prędkością testową do 160 km/h powstał na terenie CIECH Sarzyna w województwie podkarpackim. Nevomo zakończyło już prace związane z instalacją wszystkich niezbędnych urządzeń przytorowych, pozwalających na testowanie lewitacji magnetycznej. Do Nowej Sarzyny dostarczono również pierwszy pełnoskalowy pojazd testowy.

Testowy odcinek MagRail od Nevomo
Testowy odcinek MagRail od Nevomo© Nevomo

"Bardzo się cieszymy, że pomimo trudności w dostawach kluczowych komponentów systemu MagRail, spowodowanych zakłóceniami w światowych łańcuchów dostaw, jesteśmy gotowi niemalże ze wszystkimi niezbędnymi elementami systemu przed końcem wakacji" – powiedział Łukasz Mielczarek, współzałożyciel oraz Dyrektor ds. Infrastruktury w Nevomo. "Obecnie kończymy prace nad zasilaniem systemu i nie możemy się doczekać rozpoczęcia testów już wkrótce" – dodał.

System MagRail jest o tyle wyjątkowy, że można zintegrować go z istniejącymi systemami kolejowymi. Dzięki temu tradycyjna kolej może zyskać lepszą dynamikę przewozów, wyższe limity załadunku, większą elastyczność i możliwość automatycznego prowadzenia pociągów bez konieczności budowania nowych linii czy sieci trakcyjnej.

Konrad Siwik, dziennikarz Gadżetomanii

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (22)