Onix VR Pulsar: high-endowe gogle VR z zakrzywionym ekranem 4K i odświeżaniem 120 Hz
Największą przeszkodą na drodze upowszechnienia się technologii VR wciąż pozostają ceny zakupu sprzętu. Nie przeszkodziło to jednak firmie Onix VR w zapowiedzeniu produktu prawdziwie premium. Co mają oferować gogle Pulsar?
27.10.2016 | aktual.: 10.03.2022 09:10
Debiut młodego startupu
Onix Virtual Reality to startup założony przez 22-letniego Kanadyjczyka. Marka ma zaledwie cztery miesiące, a jej debiutanckim produktem mają być zaawansowane gogle VR, specyfikacją przewyższające wszystkie produkty konkurentów. Tym bardziej że będą korzystać z podzespołów, które powstaną dopiero w przyszłym roku.
Zakrzywiony ekran i modularna konstrukcja
Planowany headset Pulsar ma być wykonany z lekkich i wytrzymałych materiałów, a jego modularna konstrukcja ma umożliwiać dalszą rozbudowę. Ekran ma wyświetlać rozdzielczość 4K z odświeżaniem 120 Hz, a jego zakrzywiona konstrukcja zapewni większe pole widzenia i upora się z problemem aberracji chromatycznej.
Podstawowy model będzie łączył się z PC przy pomocy złącza USB typu C ze wsparciem Thunderbolt 3. Wszystkie sensory zostaną zintegrowane w obudowie, do której trafi również technologia śledzenia wzroku i renderowania tych obszarów ekranu, w kierunku których spoglądamy. Ma to zwolnić jak najwięcej zasobów komputera i zwiększyć płynność rozgrywki.
Dołączane w przyszłości moduły mają umożliwić Pulsarowi przede wszystkim bezprzewodową i niezależną od komputera pracę. Co ciekawe, znajdą się wśród nich również warianty oferujące zestaw dodatkowych sensorów. Gogle mają operować w autorskim, software’owo – hardware’owym ekosystemie OSVR (Open Source Virtual Reality).
Odważna inicjatywa już wkrótce na Kickstarterze
Projekt jest obecnie na etapie prototypu wyposażonego w wyświetlacze ze smartfona LG G Flex 2, a najbliższy upgrade urządzenia zaplanowano na najbliższe miesiące. Producent negocjuje obecnie warunki dostarczenia odpowiednich ekranów z różnymi producentami. Kampania na Kickstarterze ma natomiast wystartować już pod koniec bieżącego roku.
Jeszcze większego rozmachu inicjatywie dodaje fakt, że sam szef firmy Onix nie wie jeszcze jakie podzespoły zapewnią Pulsarowi obiecane 4K w 120 Hz. Ambitny CEO opiera się na założeniu, że w 2017 z całą pewnością zadebiutują układu GPU zdolne tego dokonać. W dodatku mają się pojawić na tyle szybko, aby umożliwić Pulsarowi sklepową premierę w 4. kwartale przyszłego roku.
Nie przeszkodziło to we wstępnej wycenie podstawowego modelu headsetu Pulsar – jego koszt ma się mieścić pomiędzy 800 a 1000 dol. Już wkrótce dzięki Kickstarterowi dowiemy się więc jak dużym zaufaniem (ewentualnie optymizmem) potrafią się wykazać indywidualni inwestorzy i czy produkt pozbawiony szczegółowej specyfikacji otrzyma swoją szansę na debiut.