Onix VR Pulsar: high-endowe gogle VR z zakrzywionym ekranem 4K i odświeżaniem 120 Hz

Największą przeszkodą na drodze upowszechnienia się technologii VR wciąż pozostają ceny zakupu sprzętu. Nie przeszkodziło to jednak firmie Onix VR w zapowiedzeniu produktu prawdziwie premium. Co mają oferować gogle Pulsar?

Onix VR Pulsar: high-endowe gogle VR z zakrzywionym ekranem 4K i odświeżaniem 120 Hz
Jarosław Balcerzak

27.10.2016 | aktual.: 10.03.2022 09:10

Debiut młodego startupu

Onix Virtual Reality to startup założony przez 22-letniego Kanadyjczyka. Marka ma zaledwie cztery miesiące, a jej debiutanckim produktem mają być zaawansowane gogle VR, specyfikacją przewyższające wszystkie produkty konkurentów. Tym bardziej że będą korzystać z podzespołów, które powstaną dopiero w przyszłym roku.

Obraz

Zakrzywiony ekran i modularna konstrukcja

Planowany headset Pulsar ma być wykonany z lekkich i wytrzymałych materiałów, a jego modularna konstrukcja ma umożliwiać dalszą rozbudowę. Ekran ma wyświetlać rozdzielczość 4K z odświeżaniem 120 Hz, a jego zakrzywiona konstrukcja zapewni większe pole widzenia i upora się z problemem aberracji chromatycznej.

Podstawowy model będzie łączył się z PC przy pomocy złącza USB typu C ze wsparciem Thunderbolt 3. Wszystkie sensory zostaną zintegrowane w obudowie, do której trafi również technologia śledzenia wzroku i renderowania tych obszarów ekranu, w kierunku których spoglądamy. Ma to zwolnić jak najwięcej zasobów komputera i zwiększyć płynność rozgrywki.

Dołączane w przyszłości moduły mają umożliwić Pulsarowi przede wszystkim bezprzewodową i niezależną od komputera pracę. Co ciekawe, znajdą się wśród nich również warianty oferujące zestaw dodatkowych sensorów. Gogle mają operować w autorskim, software’owo – hardware’owym ekosystemie OSVR (Open Source Virtual Reality).

Obraz

Odważna inicjatywa już wkrótce na Kickstarterze

Projekt jest obecnie na etapie prototypu wyposażonego w wyświetlacze ze smartfona LG G Flex 2, a najbliższy upgrade urządzenia zaplanowano na najbliższe miesiące. Producent negocjuje obecnie warunki dostarczenia odpowiednich ekranów z różnymi producentami. Kampania na Kickstarterze ma natomiast wystartować już pod koniec bieżącego roku.

Jeszcze większego rozmachu inicjatywie dodaje fakt, że sam szef firmy Onix nie wie jeszcze jakie podzespoły zapewnią Pulsarowi obiecane 4K w 120 Hz. Ambitny CEO opiera się na założeniu, że w 2017 z całą pewnością zadebiutują układu GPU zdolne tego dokonać. W dodatku mają się pojawić na tyle szybko, aby umożliwić Pulsarowi sklepową premierę w 4. kwartale przyszłego roku.

Nie przeszkodziło to we wstępnej wycenie podstawowego modelu headsetu Pulsar – jego koszt ma się mieścić pomiędzy 800 a 1000 dol. Już wkrótce dzięki Kickstarterowi dowiemy się więc jak dużym zaufaniem (ewentualnie optymizmem) potrafią się wykazać indywidualni inwestorzy i czy produkt pozbawiony szczegółowej specyfikacji otrzyma swoją szansę na debiut.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.