Opona na miarę XXI wieku. Continental zaprojektował zaawansowaną smart oponę

Opona na miarę XXI wieku. Continental zaprojektował zaawansowaną smart oponę

Opona na miarę XXI wieku. Continental zaprojektował zaawansowaną smart oponę
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe Continental
Jan Domański
10.04.2020 12:26, aktualizacja: 09.03.2022 08:21

Smart żarówki, zegarki, opaski… Ale smart opony jeszcze nie było. Continental pokazał światu projekt Conti C.A.R.E., czyli zaawansowaną technicznie oponę z samoregulacją.

Według producenta, opony Continental Conti C.A.R.E., które zastępują zarówno opony jak i felgi, mogą obniżyć emisję spalin, zmniejszyć spalanie i od razu reagować na zmienne warunki jazdy. Zamontowane w produkcie czujniki monitorują aktualny stan, dostosowują parametry, przekazują informacje na temat kondycji opony i pozwalają zarządzać oponami nawet całej floty pojazdów dzięki dedykowanemu oprogramowaniu.

Zarządzanie stanem opon

Jak możemy przeczytać w informacji prasowej - "Rozwiązanie Conti C.A.R.E. (z ang. Connected. Autonomous. Reliable. Electrified. - Połączony. Autonomiczny. Niezawodny. Zelektryfikowany.) stanowi odpowiednio zestrojony system łączący technologie obręczy i opon, który daje możliwość zarządzania pożądanymi parametrami podczas jazdy."

Obraz
© Materiały prasowe Continental

Continental dodaje także, że "W połączeniu z internetową aplikacją ContiConnect Live, Conti C.A.R.E. tworzy elastyczny ekosystem, który umożliwia zarządzanie stanem opon np. dla nowoczesnych flot robo-taksówek, łącząc najlepszą wydajność wraz z optymalizacją kosztów."

Bezstratne dopompowanie w czasie jazdy

Zbierane informacje to ciśnienie, temperatura, głębokość bieżnika i ewentualne uszkodzenia. Wszystko to wpływa na zachowanie się systemów urządzenia, ale jest też przekazywane do aplikacji ContiConnect Live. System opony Conti C.A.R.E. utrzymuje ciśnienie o idealnej wartości bez marnowania energii na specjalne dopompowanie.

Obraz
© Materiały prasowe Continental

Jak to jest możliwe? Samochody elektryczne i hybrydowe odzyskują część energii podczas hamowania, a opona Continental korzysta z siły odśrodkowej w kole przy przyspieszaniu. Wtedy koła są dopompowywane, a zapas powietrza pod ciśnieniem jest zbierany w specjalnym zbiorniku, więc może być użyty od razu w razie konieczności. Nawet jeśli auto stoi lub hamuje.

Poza tym także obręcze nie są w pełni klasycznym rozwiązaniem: "obręcz koła (…) samoczynnie redukuje wibracje wytwarzane podczas jazdy i zapewnia niezrównany komfort prowadzenia. Jazda samochodem wyposażonym w takie felgi to prawdziwa przyjemność" - wyjaśnia producent.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)