Po co komu klawisze? Oto kontroler wykorzystujący impulsy elektryczne mięśni [wideo]

Mówi się, że u nałogowych graczy jedynymi mięśniami, jakie pozostają w miarę rozwinięte są mięśnie palców, trenowane intensywnym klikaniem i naciskaniem klawiszy. Oto innowacyjny kontroler, który wykorzystuje pracę ludzkich mięśni do sterowania postacią w grze.

Fot. Jungleboy, Flickr.com, CC license
Fot. Jungleboy, Flickr.com, CC license
Maciek Kurek

18.12.2011 09:00

Mówi się, że u nałogowych graczy jedynymi mięśniami, jakie pozostają w miarę rozwinięte są mięśnie palców, trenowane intensywnym klikaniem i naciskaniem klawiszy. Oto innowacyjny kontroler, który wykorzystuje pracę ludzkich mięśni do sterowania postacią w grze.

Wbrew temu, co możecie zobaczyć na filmie poniżej, USB Biofeedback Game Controller ma więcej wspólnego z medycyną niż z grami komputerowymi. Urządzenie wykorzystuje podobny mechanizm co badania elektromiograficzne, służące do diagnozowania chorób obwodowego układu nerwowego.

USB Biofeedback Game Controller wykorzystuje rejestrację czynności elektrycznej mięśni do sterowania postacią w grze. Wystarczy wykonywać odpowiednie gesty by Mario na ekranie skakał lub biegł do przodu. Kontroler działa na platformie Arduino. Gracz ma na swoich ramionach czujniki, które niezależnie od siebie rejestrują pracę czterech mięśni.

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2011/12/biofeedback1.jpg)

Dzięki temu każdemu z czujników można przypisać jeden przycisk tradycyjnego kontrolera do gier i całość wykorzystać do nakręcenia efektownego wideo. Opis wykonania USB Biofeedback Game Controller znajdziedzie tutaj . Gadżet wydaje się ciekawy, ale czy wyobrażacie sobie kilkugodzinną sesję grania przy użyciu mięśni ramion?

Źródło: Ubergizmo

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.