Po co komu klawisze? Oto kontroler wykorzystujący impulsy elektryczne mięśni [wideo]

Fot. Jungleboy, Flickr.com, CC license
Fot. Jungleboy, Flickr.com, CC license
Maciek Kurek

18.12.2011 09:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mówi się, że u nałogowych graczy jedynymi mięśniami, jakie pozostają w miarę rozwinięte są mięśnie palców, trenowane intensywnym klikaniem i naciskaniem klawiszy. Oto innowacyjny kontroler, który wykorzystuje pracę ludzkich mięśni do sterowania postacią w grze.

Mówi się, że u nałogowych graczy jedynymi mięśniami, jakie pozostają w miarę rozwinięte są mięśnie palców, trenowane intensywnym klikaniem i naciskaniem klawiszy. Oto innowacyjny kontroler, który wykorzystuje pracę ludzkich mięśni do sterowania postacią w grze.

Wbrew temu, co możecie zobaczyć na filmie poniżej, USB Biofeedback Game Controller ma więcej wspólnego z medycyną niż z grami komputerowymi. Urządzenie wykorzystuje podobny mechanizm co badania elektromiograficzne, służące do diagnozowania chorób obwodowego układu nerwowego.

USB Biofeedback Game Controller wykorzystuje rejestrację czynności elektrycznej mięśni do sterowania postacią w grze. Wystarczy wykonywać odpowiednie gesty by Mario na ekranie skakał lub biegł do przodu. Kontroler działa na platformie Arduino. Gracz ma na swoich ramionach czujniki, które niezależnie od siebie rejestrują pracę czterech mięśni.

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2011/12/biofeedback1.jpg)

Dzięki temu każdemu z czujników można przypisać jeden przycisk tradycyjnego kontrolera do gier i całość wykorzystać do nakręcenia efektownego wideo. Opis wykonania USB Biofeedback Game Controller znajdziedzie tutaj . Gadżet wydaje się ciekawy, ale czy wyobrażacie sobie kilkugodzinną sesję grania przy użyciu mięśni ramion?

Źródło: Ubergizmo

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także