Robisz to podczas płatności kartą? Sporo ryzykujesz
Karty płatnicze stały się naszą podstawową metodą płacenia. Umożliwiają łatwe, komfortowe i bezpieczne dokonywanie codziennych zakupów. Niestety, mało kto zdaje sobie sprawę, że ich używanie wiąże się też z pewnymi zagrożeniami. Jakimi? Już tłumaczymy.
17.12.2024 | aktual.: 17.12.2024 15:19
Gdy płacimy kartą płatniczą lub smartfonem, często słyszymy od sprzedawcy pytanie: "Czy chce pan/pani potwierdzenie?". Zwykle odpowiadamy "nie", co może być błędem. W niektórych sytuacjach potwierdzenie płatności okazuje się niezbędne, żeby uniknąć problemów w trudnych sytuacjach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Potwierdzenie płatności - dlaczego kasjerzy je wydają?
Czy kiedykolwiek zastanawialiśmy się: "Dlaczego miałbym brać paragon z płatności kartą? Przecież nie ma się czego obawiać." Wiele osób lekceważy tę małą karteczkę, myśląc, że jest bezwartościowa. W rzeczywistości nie powinniśmy jej wyrzucać, bo może uratować nas przed sporą stratą. Kasjerzy chcą nam pomóc - ten wydruk może bowiem zabezpieczyć przed problematycznym ponownym płaceniem.
Dlaczego warto brać potwierdzenie płatności?
Kiedy kasjer nalega, by wziąć potwierdzenie, warto posłuchać. Doświadczył już wielu sytuacji tego typu. Wystarczy chwila bez prądu czy kłopoty z internetem, żeby transakcja została anulowana. Środki z konta znikną, ale zakup nie będzie zrealizowany.
W takim przypadku musisz ponownie dokonać płatności - a to skutkuje podwójnym obciążeniem twojego konta. Na szczęście istnieje szansa na odzyskanie pieniędzy, ale tylko wtedy, gdy masz przy sobie potwierdzenie płatności. Tylko ono potwierdza, że pieniądze zostały pobrane, a bez niego bank nie zwróci ci środków.
Kiedy warto zabrać potwierdzenie płatności kartą?
Kiedy szczególnie warto wziąć paragon? Zawsze warto zabrać go ze sobą i schować do portfela, jeśli:
- przerwałeś transakcję przed jej zakończeniem,
- z różnych powodów, nie z twojej winy, płatność została odrzucona,
- pojawił się problem z połączeniem z bankiem podczas płacenia,
- w czasie transakcji doszło do awarii prądu,
- w czasie autoryzacji wystąpił jakiś nieprawidłowy błąd.