Wibrująca kierownica AT&T poinformuje, kiedy skręcać
Ilość informacji, docierających z różnych źródeł do kierowcy samochodu jest w wielu przypadkach trudna do przetworzenia. Zbyt wiele bodźców i danych, które w danej chwili nie mają znaczenia powoduje, że trudno skupić się na informacjach naprawdę istotnych. Na nietypowy sposób przekazywania kluczowych danych wpadła firma AT&T.
Ilość informacji, docierających z różnych źródeł do kierowcy samochodu jest w wielu przypadkach trudna do przetworzenia. Zbyt wiele bodźców i danych, które w danej chwili nie mają znaczenia powoduje, że trudno skupić się na informacjach naprawdę istotnych. Na nietypowy sposób przekazywania kluczowych danych wpadła firma AT&T.
Przez lata ambicją konstruktorów samochodów i dodatkowego wyposażenia było dostarczanie kierowcom jak największej ilości informacji. Do mnóstwa wskaźników z deski rozdzielczej dochodzą często te z nawigacji, komputera pokładowego czy choćby radia.
Większość z nich jest jednak potrzebna jedynie w określonych sytuacjach, przez większość czasu jedynie pogłębiając szum informacyjny. Jak odciążyć kierowcę i pozwolić mu skupić się na jeździe? Na nietypowy pomysł wpadła firma AT&T, konstruując kierownicę z wibracjami.
Możliwości wykorzystania takiego rozwiązania jest bardzo wiele, jednak AT&T proponuje używanie wibracji w roli wspomagania nawigacji GPS (tu możecie przeczytać o innym, nietypowym sposobie wyświetlania wskazań nawigacji GPS). Kierowca mógłby być informowany o konieczności skrętu nie poprzez komendę głosową czy symbol na wyświetlaczu, ale dzięki odpowiednio wibrującej kierownicy, co w wielu sytuacjach może być znacznie mniej rozpraszające.
Warto przypomnieć, że podobne rozwiązanie zaproponowali już rok temu konstruktorzy z Turcji, jednak jak widać nie zdobyło większej popularności. Być może AT&T będzie mieć większą siłę przebicia i opracowana przez tę firmę kierownica zostanie zastosowana w seryjnych samochodach.
Źródło: Dvice • Mashable • Geek News Central