Zaprojektowanie tego pudełka na buty trwało aż 3 lata

Myślicie, ze zaprojektowanie pudelka na buty to prosta sprawa? W końcu wystarczy zapłacić grafikowi, wrzucić obrazek na prostokątny karton i po sprawie. Nie do końca i na pewno nie w tym przypadku. Już niedługo do sklepów trafią „pudełka nowej generacji”.

Zaprojektowanie tego pudełka na buty trwało aż 3 lata
Marek Maruszczak

14.04.2010 | aktual.: 11.03.2022 15:26

Myślicie, ze zaprojektowanie pudelka na buty to prosta sprawa? W końcu wystarczy zapłacić grafikowi, wrzucić obrazek na prostokątny karton i po sprawie. Nie do końca i na pewno nie w tym przypadku. Już niedługo do sklepów trafią „pudełka nowej generacji”.

Puma i projektant Yves Béhar postawili sobie za cel stworzenie  opakowań tak bardzo przyjaznych środowisku jak to tylko możliwe. Przy okazji chcieli jak najbardziej zwiększyć efektywność procesów produkcji, pakowania oraz transportu.

Obraz

Cel został osiągnięty dzięki całkowitemu odejściu od tradycyjnego postrzegania pudełka na buty. Przez 21 miesięcy projektanci starali się ulepszyć tradycyjne opakowanie i doszli do wniosku, że bez drastycznych zmian niewiele da się zrobić.

Efektem ich dalszych prac jest torebka z umieszczonym wewnątrz składanym pudełkiem. Reklamówka jest wykonana z przetworzonych plastikowych butelek, a sam karton to właściwie tylko składane przegródki, które trzymają się razem dzięki umieszczeniu we wspomnianej siatce.

Obraz

Plastikowa torebka nie tylko ułatwia transport. Umożliwiła też wykorzystanie nielaminowanego kartonu, który można bardzo łatwo poddać recyklingowi.

Czas na liczby:

Obraz

Dane robią wrażenie prawda? Od strony wizualnej nowe opakowanie również wygląda dobrze. Ciekawe czy za redukcją kosztów ze strony producenta pójdą również spadki cen butów? Przekonamy się za rok, bo wtedy nowe opakowania mają trafić na półki sklepowe.

Źródło: Fast Company

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.