Gdzie najczęściej kupują internauci? Tam, gdzie jest tanio: w Lidlu, Tesco i Biedronce

Mieszkańcy miasteczka Wilanów od Biedronki wolą słoiki od mamusi, ale reszta Polaków chętnie kupuje to, co jest tanie. Wśród sklepów najpopularniejszych wśród internautów wygrywają Lidl, Tesco i ta, której nazwy w pewnych kręgach lepiej nie wypowiadać głośno.

Biedronka (Fot. Flickr/Michel Filion/Lic. CC by-nd)
Biedronka (Fot. Flickr/Michel Filion/Lic. CC by-nd)
Marta Wawrzyn

07.11.2012 16:27

Mieszkańcy miasteczka Wilanów od Biedronki wolą słoiki od mamusi, ale reszta Polaków chętnie kupuje to, co jest tanie. Wśród sklepów najpopularniejszych wśród internautów wygrywają Lidl, Tesco i ta, której nazwy w pewnych kręgach lepiej nie wypowiadać głośno.

Nawet jeśli niektórzy internauci na forach zarzekają się, że mają zbyt wysublimowane podniebienie, by kupować chleb albo jogurt w sklepach należących do najtańszych sieci, większość po cichu i tak do nich biegnie. Tak przynajmniej wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów, przeprowadzonego w ramach projektu Kompas Social Media.

Najpopularniejszym sklepem sieciowym wśród internautów był w październiku Lidl. Na drugim miejscu znalazło się Tesco, a na trzecim Biedronka. A za nimi IKEA, Empik, Carrefour, Auchan, MediaMarkt, Pepco.

Co nas przyciąga do tych konkretnych marek? Lidl wygrywa, bo ma Pascala, Okrasę, droższe i lepsze wina, ciepłe bułeczki, a także buciki dla dzieci i bieliznę dla dorosłych. IMM pisze w swoim raporcie tak:

Na forach internetowych nieustannym zainteresowaniem cieszą się za to okresowo pojawiające się w Lidlu produkty przemysłowe – głównie ubranka dla dzieci, dziecięce buty – zwłaszcza na zimę, ale też bielizna dla dorosłych czy sprzęt do majsterkowania.

Tesco ma powodzenie, bo przywozi zakupy do domu. Internauci lubią kupować produkty potrzebne na co dzień w Sieci, bo - jak twierdzą - pozwala im to uniknąć zakupów pod wpływem impulsu. Z kolei do Biedronki naród masowo popędził, kiedy otwarto 2000. sklep.

Motywacje, które kierują Polakami wybierającymi te, a nie inne sklepy, to ciekawa sprawa. Na przykład do MarcPolu, który wygrywa wśród internautów w kategorii Lokalne sieci spożywczo-przemysłowe, przyciągali nas kolarze i zbiórka żywności Podziel się posiłkiem. Bardzo popularne jest w Polsce Pepco, tani sklep z odzieżą, zabawkami czy produktami do wyposażenia domu. Słowem kluczem jest tu "tani".

Okropnie przaśna ta polska codzienność, te Biedronki i Lidle, bielizna dla dorosłych i zabawki dla dzieci? Pewnie tak. Ale prawda o nas jest taka, że wciąż jesteśmy biednym społeczeństwem, przynajmniej na tle naszych sąsiadów z Zachodu. Rozmowy internautów na forach i w serwisach społecznościowych są tylko kolejnym zwierciadłem, w którym możemy tę prawdę zobaczyć.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.