8 osób, które Internet uczynił sławnymi w 2012 roku

8 osób, które Internet uczynił sławnymi w 2012 roku21.11.2012 12:48
Psy - autor hitu "Gangnam Style"
Wojtek Wowra

Niezbyt urodziwy koreański raper, fotogeniczny mieszkaniec Karoliny Południowej, Felix Baumgartner czy Gotye - to tylko niektóre nowe sławy 2012 r. Przyczyny popularności tych ludzi są różne, łączy ich medium. Chodzi oczywiście o Internet.

Najsławniejsi w Internecie - 1

Dawniej aby być sławnym, trzeba było zwykle wystąpić w kasowym filmie, nagrać świetnie sprzedający się album lub napisać bestseller. Dziś czasy są inne. Próg popularności został znacznie obniżony.

Czasami wystarczy jedna piosenka, nawet niespecjalnie promowana w stacjach radiowych i telewizyjnych. Czasem jest to kwestia przypadku - ktoś był w odpowiednim miejscu o odpowiednim czasie. Czasem trzeba się jednak wysilić i np. skoczyć z 39 km.

Pierwszą grupą internetowych sław AD 2012 są oczywiście muzycy. Niekwestionowanym liderem popularności jest w tym segmencie niejaki Psy, koreański raper, który nagrał piosenkę "Gangnam Style".

Somebody Who Used to Be My Bro (Somebody That I Used To Know - Gotye Parody)

Najsławniejsi w Internecie - 2

2012 r. był rokiem letniej olimpiady. Wśród internetowych sław nie mogło zabraknąć oczywiście sportowców takich jak McKayla Maroney ze swoją charakterystyczną miną czy seksowna Australijka Michelle Jenneke, która oczarowała Sieć swoją rozgrzewką:

Wśród polskich sportowców naszym ulubieńcem został Jerzy Janowicz, który sprawił, że słowo "zamach" nareszcie zaczęło się Polakom trochę lepiej kojarzyć. Źródłem sieciowego memu wyjątkowo nie była żadna strona WWW, ale nieoceniona "Angora":

Angora
Angora

Do sportowców można także w pewnym sensie zaliczyć Feliksa Baumgartnera, który skoczył ze spadochronem z wysokości 39 km, bijąc przy tej okazji kilka rekordów. Liczba memów, klipów wideo i innych materiałów poświęconych Felixowi była olbrzymia.

Wyczyn spadochroniarza był zresztą także - przynajmniej moim zdaniem - jedną z najlepszych akcji marketingowych 2012 r. Skok był częścią kampanii Red Bulla, który w znakomity sposób wykorzystał Internet i takie narzędzia jak np. YouTube.

Felix widzi stadion
Felix widzi stadion

Najsławniejsi w Internecie - 3

W naszym zestawieniu nie mogło także zabraknąć bohaterów całkowicie przypadkowych takich jak Zeddie Little, czyli Ridiculously Photogenic Guy (absurdalnie fotogeniczny gość). Mem jest raczej mało znany w Polsce, ale w USA bił swego czasu rekordy popularności.

Poniższe zdjęcie wykonano przypadkiem podczas amatorskiego biegu w Karolinie Południowej. Fotografia trafiła na Flickra, potem na Reddita, na którym Zeddie zorganizował swoje AMA (ask me anything, popularne także na rodzimym Wykopie). W krótkim czasie Sieć zapełniła się zdjęciami biegacza z różnymi śmiesznymi podpisami:

Ridiculously photogenic guy
Ridiculously photogenic guy

Przypadkiem internetową sławą stał się również Bobak Ferdowski, znany szerzej jako NASA Mohawk Guy:

NASA Mohawk Guy
NASA Mohawk Guy

Bobak stał się znany po lądowaniu łazika Curiosity na Marsie w czerwcu.

Powyższa lista zawiera oczywiście tylko najbardziej znane przykłady internetowych sław. Dziś w społecznościowej, otwartej Sieci nowych "bohaterów" spotykamy praktycznie codziennie. Nie wszyscy stają się kultowi i zapisują się na stałe na kartach historii Internetu. Każdy ma jednak szansę na swoje pięć minut.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.