"Kerfuś" podbija Carrefour. Wozi się po sklepie, sprzedając chipsy i napoje

"Kerfuś" podbija Carrefour. Wozi się po sklepie, sprzedając chipsy i napoje27.09.2022 16:48
W sklepach Carrefour pojawiły się roboty
Źródło zdjęć: © Carrefour

Na TikToku pojawiło się nagranie z robotem o kociej buźce, który jeździ po Carrefourze sprzedając klientom sklepu chipsy Lay’s i napoje Pepsi. Wdrożenie tego technologicznego rozwiązania ma na celu rozwój doświadczeń zakupowych polskich konsumentów.

Carrefour, wspólnie ze swoim partnerem strategicznym PepsiCo, rozpoczął w Polsce pilotażowy program promocyjny z użyciem nowoczesnych samojezdnych eRobotów. Dwa urządzenia sprzedające napoje Pepsi i chipsy Lay’s można już spotkać w sklepach Carrefour zlokalizowanych w centrach handlowych Westfield Arkadia oraz Galeria Wileńska w Warszawie.

[1/2] W sklepach Carrefour pojawiły się eRoboty, Źródło zdjęć: © Carrefour
[2/2] W sklepach Carrefour pojawiły się eRoboty, Źródło zdjęć: © Carrefour

− Jako jeden z liderów branży spożywczej staramy się proponować pionierskie rozwiązania, które będą wspomagać decyzje zakupowe konsumentów, a współpracującym z nami punktom sprzedaży ułatwią pracę. Gdy sieć Carrefour, kluczowy odbiorca naszych produktów, zaproponowała zaangażowanie robotów mobilnych, stwierdziliśmy, że warto zbadać ich możliwości. Chcemy, by doświadczenia zakupowe konsumentów naszych produktów były coraz ciekawsze i wywoływały uśmiech na ustach konsumentów – wyjaśnia Mariusz Janiec, Kierownik ds. Klientów Sieciowych w PepsiCo Polska.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Roboty sklepowe

Nagrania z jednym z robotów obiegło niedawno TikToka. Widać na nim autonomiczną maszynę przypominającą stojak na napoje, która jeździ po sklepie oferując klientom co nieco na ugaszenie pragnienia. "Kerfuś" – bo tak nazwano robota – ma elektroniczny ekran, na którym wyświetlają się wielkie kocie oczy i niewinny uśmieszek.

Oba eRoboty "Kerfuś" zostały opatrzone brandingiem Pepsi oraz Lay’s, aby zachęcać klientów Carrefour do zakupu produktów obu marek. Urządzenia nie służą jednak jedynie wsparciu sprzedaży, ale mają również za zadanie zaciekawić konsumentów robiących zakupy i przekonać ich do wejścia z nimi w interakcję. Roboty są w pełni bezpieczne – dzięki specjalnie zaprojektowanym czujnikom automatycznie zatrzymują się, gdy zbliża się człowiek i w pobliżu przeszkód.

– Celem Carrefour jest stałe podnoszenie komfortu zakupów naszych klientów. W tym celu wdrażamy innowacyjne narzędzia sprzedażowe oraz promocyjne. Nowe interaktywne eRoboty "Kerfuś" to kolejny z przykładów innowacji w polskim handlu, który wdrożyliśmy, aby poszerzyć doświadczenia zakupowe konsumentów. Poprzez interakcję eRobotów z kupującymi budujemy pozytywne skojarzenia klientów z promowanymi markami, a także realnie wspieramy sprzedaż, bo promowane produkty są na wyciągnięcie ręki – stwierdził Sylwester Mroczek, manager działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska.

Konrad Siwik, dziennikarz Gadżetomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.