Pierścień NFC zamiast karty kredytowej. Nowy gadżet Visa pozwala płacić ruchem reki

Pierścień NFC zamiast karty kredytowej. Nowy gadżet Visa pozwala płacić ruchem reki26.08.2016 09:30

Nowy gadżet Visa pozwala płacić w sposób najwygodniejszy z możliwych – po prostu ruchem dłoni. Pierścień NFC to niezła alternatywa dla kart zbliżeniowych!

Pierścień NFC

Jeden, by wszystkimi rządzić – cytat z Tolkiena trafnie podsumowuje funkcję nowego gadżetu, oferowanego przez firmę Visa. Jest nim pierścień z wbudowanym modułem NFC, pozwalającym na mobilne płatności.

Od strony technicznej trudno uznać go za jakikolwiek przełom, bo chip można przecież umieścić gdziekolwiek – od smartfonu, poprzez różne breloczki po klasyczne karty płatnicze. W tym przypadku Visa podkreśla jednak nie tylko wygodę, ale i bezpieczeństwo takiego rozwiązania.

Wygodna płatność zbliżeniowa

Kwestia wygody jest oczywista: pierścień mamy cały czas na palcu, więc aby zapłacić nie musimy po nic sięgać, niczego wyciągać ani trzymać w dłoni. Po prostu zbliżamy ją do terminala. Co istotne, producent zapewnia, że pierścień nie zawiera żadnych wrażliwych danych.

Choć jest połączony z kontem karty płatniczej, to do terminala przesyłany jest cyfrowy identyfikator, który umożliwia autoryzowanie transakcji, ale nie zawiera żadnych danych osobowych. Zatwierdzane transakcje można w każdej chwili wyłączyć z poziomu połączonej z pierścieniem aplikacji mobilnej.

Takie właśnie pierścienie trafiły do sportowców, biorących udział w Igrzyskach Olimpijskich w Rio de Janeiro, gdzie Visa – ponieważ zapłaciła organizatorom – miała wyłączność na obsługę transakcji. Te musiały przebiegać całkiem sprawnie, bo niedługo po zakończeniu sportowej imprezy Visa zdecydowała się na wprowadzenie pierścieni na rynek konsumencki.

„Kierowniku, dawaj pierścień!”

Warto jednak zastanowić się nad bezpieczeństwem takiego rozwiązania. Testowałem kiedyś zegarek, obsługujący płatności zbliżeniowe. Wygoda płatności była – owszem – bardzo duża, bo nosząc zegarek na co dzień portfel miałem zawsze przy sobie. Pierścień to jednak coś innego.

Choć model, który oferuje Visa, nie wyróżnia się wyglądem, to mam obawy o kwestie praktyczne – w porównaniu z zegarkiem łatwiej go zgubić albo przypadkowo zsunąć z palca. A gdy o funkcjach takich gadżetów dowiedzą się dżentelmeni, tytułujący wszystkich wokół kierownikami albo wyklęci Rycerze Ortalionu, rozstanie z naszym elektronicznym portfelem może być szybkie i mało przyjemne.

Pilotaż w USA

Z drugiej strony być może niepotrzebnie snuję kasandryczne wizje – w końcu w czasie ostatniej olimpiady pierścienie jakoś dawały radę, ułatwiając życie rzeszom sportowców. Dlatego nie przekreślam tego pomysłu choć – mając wybór – założyłbym raczej zegarek, niż pierścień.

Na razie to jednak czysto teoretyczne rozważania, bo gadżet oferowany jest przedpremierowo w Stanach Zjednoczonych, gdzie trzeba za niego zapłacić 53 dolary. Data polskiej premiery – o ile ta w ogóle będzie miała miejsce – nie jest na razie znana.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.