Telefon w gazecie. Nietypowa akcja marketingowa amerykańskiego tygodnika

Telefon w gazecie. Nietypowa akcja marketingowa amerykańskiego tygodnika04.10.2012 14:21
Telefon wbudowany w stronę „Entertainment Weekly” (Fot. Mashable.com)

Gazeta w telefonie w postaci aplikacji czy dostosowanej do małego ekranu strony WWW nikogo nie dziwi. A gdyby tak odwrócić tę sytuację i zamiast gazety w telefonie zaoferować telefon w gazecie? „Entertainment Weekly” postanowił zafundować swoim czytelnikom coś wyjątkowego – smartfona wbudowanego w jedną ze stron magazynu.

Gazeta w telefonie w postaci aplikacji czy dostosowanej do małego ekranu strony WWW nikogo nie dziwi. A gdyby tak odwrócić tę sytuację i zamiast gazety w telefonie zaoferować telefon w gazecie? „Entertainment Weekly” postanowił zafundować swoim czytelnikom coś wyjątkowego – smartfona wbudowanego w jedną ze stron magazynu.

Gazety, których strony zmieniałyby się, prezentując najbardziej aktualne wiadomości czy animacje, przez wiele lat pojawiały się w kinie i literaturze jako futurystyczne i dalekie od rzeczywistości gadżety. Wygląda jednak na to, że znany wielbicielom Harry’ego Pottera „Prorok Codzienny” nie jest już tylko wymysłem pani J.K. Rowling.

Magazyn „Entertainment Weekly” postanowił urozmaicić swoim czytelnikom lekturę za sprawą smartfona wbudowanego w jedną ze stron w taki sposób, że użytkownik będzie widział tylko jego ekran. Pojawią się na nim filmy i wiadomości z Twittera, reklamujące stację telewizyjną CW Network.

Telefon wbudowany w stronę „Entertainment Weekly” (Fot. Mashable.com)
Telefon wbudowany w stronę „Entertainment Weekly” (Fot. Mashable.com)

Od strony technicznej jest to pozbawiony obudowy i działający pod kontrolą Androida smartfon ABO, produkowany przez Foxconn. Choć w teorii jego jedynym zadaniem jest wyświetlanie reklam, to dociekliwa redakcja serwisu Mashable sprawdziła, że w magazynie umieszczono niemal kompletny telefon, z baterią (niestandardowa, duża bateria została umieszczona pod telefonem), klawiaturą QWERTY, gniazdem microUSB, przez które można doładować urządzenie, i kartą SIM T-Mobile. Wszystkie detale zobaczycie na poniższym filmie:

We Found a Free Smartphone Inside Entertainment Weekly | Mashable

Przy odrobinie samozaparcia można uzyskać dostęp do telefonu i skorzystać z innych funkcji niż tylko wyświetlanie reklam. Działa nawet wbudowana kamera, ale brak kompletnego układu optycznego sprawia, że obraz jest rozmazaną plamą. W ramach pilotażowej akcji wbudowane smartfony znajdą się w tysiącu egzemplarzy „Entertainment Weekly”.

Niskie ceny elektroniki wydają się sprzyjać ambitnym marketingowcom. Z drugiej strony nawet tani smartfon wciąż jest – w porównaniu z gazetą – relatywnie drogim sprzętem, a w większości przypadków „Entertainment Weekly” po jednokrotnym przeczytaniu zostanie odłożony na półkę. Zarówno „Entertainment Weekly”, jak i CW Network zyskują jednak w inny sposób – prezentując takie reklamy jako pierwsi, zapewnili sobie rozgłos w mediach całego świata.

Czy za przykładem „Entertainment Weekly” pójdą inni? Choć ta perspektywa jest bardzo kusząca, taka forma interaktywnej gazety wydaje mi się mało perspektywiczna. Już teraz dużo większe możliwości oferują choćby tablety, a szansę na ekspansję interaktywnych gazet widziałbym raczej w rozwoju elastycznych ekranów niż w umieszczaniu telefonów pomiędzy papierowymi stronami.

Nie zmienia to faktu, że chętnie zobaczyłbym podobny eksperyment na polskim rynku. „Polityko”, „Uważam Rze”, „Newsweeku”? Zamiast narzekać na upadek prasy papierowej, pokażcie w końcu coś innowacyjnego!

Źródło: Phone ArenaMashableThe Verge

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.