Tizen uwolniony przez Samsunga. Firma udostępni go partnerom do smart TV

Tizen uwolniony przez Samsunga. Firma udostępni go partnerom do smart TV30.10.2019 22:37
DJ Koh z Samsunga zapowiada udostępnienie systemu Tizen dla patnerów
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Jan Domański

Samsung ogłosił, że otwiera dostęp do systemu operacyjnego Tizen dla wszystkich zainteresowanych producentów smart TV. Już teraz z racji dominacji Samsunga, jego system jest najczęstszym w przedawanych TV, a powinno być jeszcze lepiej.

Przeglądając udziały z 2018 roku opracowane przez Strategy Analytics, można łatwo zauważyć, że dumnie przoduje Samsung i jego Tizen, który ma 21 procent rynku smart TV. Za nim daleko plasuje się LG ze swoim WebOS mając około 12 procent i dokładnie 10 procent należy do zamykającego podium Android TV.

Tizen, WebOS i dopiero Android TV

Większość wiodących firm zaprzestała używania Androida i przerzuciła się na swoje rozwiązania. Z bardziej znanych producentów został głównie Sony i Philips. Reszta to nie tak poważane i znane na całym świecie firmy jak np. TCL, czy wręcz Manta lub Kruger&Matz i ich odpowiedniki z innych krajów.

Samsung może jeszcze mocniej namieszać na rynku oprogramowania do telewizorów, bo zapowiedział na Samsung Developer Conference 2019, że będzie udostępniał swój system Tizen dla każdego chętnego partnera. Nie wiadomo jeszcze, na jakich zasadach miałoby to funkcjonować, ale już sama zapowiedź daje dużo do myślenia.

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe Samsung
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe Samsung

Android TV w opałach?

Czy Android TV zostanie totalnie zmarginalizowany? Jeśli mamy dość dobre podzespoły w telewizorze, to Android TV wydaje się najbardziej elastyczny i wszechstronny, poza tym ma najszerszą bazę oprogramowania. Ale licencja i certyfikacja nie jest przecież bezpłatna. Może Samsung rozwiąże kwestię współpracy dużo atrakcyjniej niż Google?

Musimy uzbroić się w cierpliwość i wyczekiwać ewentualnych zmian na rynku i kolejnych szczegółów od Samsunga i innych producentów smart TV. Jak na razie to tylko przypuszczenia, ale potencjalnie udział Android TV może zauważalnie spaść.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.