Heavy Rain - jak wypada jako całokształt?
Demko Heavy Rain, które mieliście okazję pobrać nieco wcześniej przed oficjalną premierą na PSN (już w czwartek), było całkiem niezłe. Powiem więcej - graficznie już teraz Heavy Rain porównywany jest do Uncharted 2. Jeśli ktoś lubi czytać książkowe thrillery o tajemniczych zabójcach (np. autorstwa Alex Kavy) to z pewnością pokocha Heavy Rain. Po zagraniu w demo nurtuje mnie jednak pewne pytanie: jak gra wypada jako całokształt? Czy może wraz z rozwojem akcji nie robi się nieco nudna i powtarzalna? Przekonajmy się. Sieć jest już pełna różnorakich recenzji.
Demko Heavy Rain, które mieliście okazję pobrać nieco wcześniej przed oficjalną premierą na PSN (już w czwartek), było całkiem niezłe. Powiem więcej - graficznie już teraz Heavy Rain porównywany jest do Uncharted 2. Jeśli ktoś lubi czytać książkowe thrillery o tajemniczych zabójcach (np. autorstwa Alex Kavy) to z pewnością pokocha Heavy Rain. Po zagraniu w demo nurtuje mnie jednak pewne pytanie: jak gra wypada jako całokształt? Czy może wraz z rozwojem akcji nie robi się nieco nudna i powtarzalna? Przekonajmy się. Sieć jest już pełna różnorakich recenzji.
Na sam początek zajmiemy się ocenami:
Gamekyo - 8 na 10 punktów
OPM UK - 9 na 10 punktów
Gamekult - 6 na 10 punktów
Tom's Games France - 85 na 100 punktów
JeuxActu - 8 na 10 punktów
JeuxVideo - 7,5 na 10 punktów
PlayFrance - 9 na 10 punktów
Eurogamer.fr - 9 na 10 punktów
Video Vibes - 9,7 na 10 punktów
GamingXP - 9,2 na 10 punktów
Średnio wychodzi więc 8,8/10. Całkiem nieźle. Strona Metacritic podaje średnią ocenę 93 na 100, a więc nieco poniżej wyniku Uncharted 2 (96/100). Co najczęściej wymieniają recenzenci jeśli chodzi o plusy i minusy Heavy Rain?
- dobrze skonstruowana intryga
- nasz wpływ na akcje dziejące się na ekranie
- niezła graficznie gra
- łatwość w opanowaniu sterowania i samego zarządzania ekranem gry
- gra jest jak interaktywny film pełen niesamowitych doznań
- narracja, świetne postacie bohaterów
- powtarzalność (w znaczeniu iż grę można ukończyć na kilka różnych sposobów)
- muzyka pojawiająca się w Heavy Rain jest przyjemna dla ucha
- czasami nudna
- Quick Time Events pojawiają się dosłownie wszędzie (osobiście nie traktowałbym tego jako minus)
- drobne potknięcia scenariusza
- niewidzialne ściany i detekcja "kolizji"
- gra nie dla każdego
Ogólnie nie jest najgorzej. Przypomnę na koniec, że premiera Heavy Rain w Europie będzie miała miejsce 24 lutego.