Japońskie bilboardy rozpoznają przechodniów [wideo]

Pamiętacie inteligentne japońskie bilboardy? Teraz możecie zobaczyć jak  naprawdę prezentuje się tokijski automat dostosowujący reklamy do wieku i płci przechodniów.

Japońskie bilboardy rozpoznają przechodniów [wideo]
Marek Maruszczak

03.09.2010 | aktual.: 11.03.2022 13:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pamiętacie inteligentne japońskie bilboardy? Teraz możecie zobaczyć jak  naprawdę prezentuje się tokijski automat dostosowujący reklamy do wieku i płci przechodniów.

Kolejna technologia znana z „Raportu Mniejszości” ożywa na naszych oczach. Na tokijskim dworcu Shinagawa, stanął nietypowy automat. Maszynę, będącą własnością R East Water Business Co, wyposażono w 47-calowy ekran dotykowy, na którym wyświetlane są propozycje napojów dostosowane do konkretnego klienta. Umieszczona z przodu automatu kamera jest podłączona do komputera, którego oprogramowanie rozpoznaje wiek oraz płeć, potencjalnych konsumentów po czym proponuje im odpowiedni napój.

Urządzenie umożliwia nie tylko wyświetlanie prostej, wcześniej zaprogramowanej reklamy. Dzięki danym zebranym przez komputer, wiadomo jakie napoje są zamawiane przez określone grupy klientów. Reklama może być więc na bieżąco dostosowywana do konsumenckich gustów.

Kiedy w pobliży nie ma żadnej osoby, do której reklama mogłaby zostać skierowana, na ekranie pojawiają się obrazy dostosowane do pory roku, dnia oraz temperatury.

Inteligentne reklamy uliczne, samosznurujące się buty, filmy S-F stają się rzeczywistością w coraz szybszym tempie, ale ja wciąż czekam na w pełni funkcjonalną latającą deskorolkę…

Źródło: DviceExaminer

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.