Japońskie bilboardy rozpoznają przechodniów [wideo]
Pamiętacie inteligentne japońskie bilboardy? Teraz możecie zobaczyć jak naprawdę prezentuje się tokijski automat dostosowujący reklamy do wieku i płci przechodniów.
03.09.2010 | aktual.: 11.03.2022 13:32
Pamiętacie inteligentne japońskie bilboardy? Teraz możecie zobaczyć jak naprawdę prezentuje się tokijski automat dostosowujący reklamy do wieku i płci przechodniów.
Kolejna technologia znana z „Raportu Mniejszości” ożywa na naszych oczach. Na tokijskim dworcu Shinagawa, stanął nietypowy automat. Maszynę, będącą własnością R East Water Business Co, wyposażono w 47-calowy ekran dotykowy, na którym wyświetlane są propozycje napojów dostosowane do konkretnego klienta. Umieszczona z przodu automatu kamera jest podłączona do komputera, którego oprogramowanie rozpoznaje wiek oraz płeć, potencjalnych konsumentów po czym proponuje im odpowiedni napój.
Urządzenie umożliwia nie tylko wyświetlanie prostej, wcześniej zaprogramowanej reklamy. Dzięki danym zebranym przez komputer, wiadomo jakie napoje są zamawiane przez określone grupy klientów. Reklama może być więc na bieżąco dostosowywana do konsumenckich gustów.
Kiedy w pobliży nie ma żadnej osoby, do której reklama mogłaby zostać skierowana, na ekranie pojawiają się obrazy dostosowane do pory roku, dnia oraz temperatury.
Inteligentne reklamy uliczne, samosznurujące się buty, filmy S-F stają się rzeczywistością w coraz szybszym tempie, ale ja wciąż czekam na w pełni funkcjonalną latającą deskorolkę…