Japońskie bilboardy rozpoznają przechodniów [wideo]

Japońskie bilboardy rozpoznają przechodniów [wideo]
Marek Maruszczak

03.09.2010 22:00, aktual.: 11.03.2022 13:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pamiętacie inteligentne japońskie bilboardy? Teraz możecie zobaczyć jak  naprawdę prezentuje się tokijski automat dostosowujący reklamy do wieku i płci przechodniów.

Pamiętacie inteligentne japońskie bilboardy? Teraz możecie zobaczyć jak  naprawdę prezentuje się tokijski automat dostosowujący reklamy do wieku i płci przechodniów.

Kolejna technologia znana z „Raportu Mniejszości” ożywa na naszych oczach. Na tokijskim dworcu Shinagawa, stanął nietypowy automat. Maszynę, będącą własnością R East Water Business Co, wyposażono w 47-calowy ekran dotykowy, na którym wyświetlane są propozycje napojów dostosowane do konkretnego klienta. Umieszczona z przodu automatu kamera jest podłączona do komputera, którego oprogramowanie rozpoznaje wiek oraz płeć, potencjalnych konsumentów po czym proponuje im odpowiedni napój.

Urządzenie umożliwia nie tylko wyświetlanie prostej, wcześniej zaprogramowanej reklamy. Dzięki danym zebranym przez komputer, wiadomo jakie napoje są zamawiane przez określone grupy klientów. Reklama może być więc na bieżąco dostosowywana do konsumenckich gustów.

Kiedy w pobliży nie ma żadnej osoby, do której reklama mogłaby zostać skierowana, na ekranie pojawiają się obrazy dostosowane do pory roku, dnia oraz temperatury.

Inteligentne reklamy uliczne, samosznurujące się buty, filmy S-F stają się rzeczywistością w coraz szybszym tempie, ale ja wciąż czekam na w pełni funkcjonalną latającą deskorolkę…

Źródło: DviceExaminer

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)