Klakson The Hornster – rowerzysta też może hałasować [wideo]

Rowerzyści w ruchu ulicznym mają ciężko. Ani prędkości, ani osłony karoserii, do tego zagłuszani warkotem silników i podtruwani spalinami. Ale klakson The Hornster może to zmienić. Dźwiękowy gadżet dla rowerzystów w stylu niech nas usłyszą. Oj, usłyszą...

Fot. ETA
Fot. ETA
Adam Maciejewski

05.05.2012 | aktual.: 10.03.2022 14:38

Rowerzyści w ruchu ulicznym mają ciężko. Ani prędkości, ani osłony karoserii, do tego zagłuszani warkotem silników i podtruwani spalinami. Ale klakson The Hornster może to zmienić. Dźwiękowy gadżet dla rowerzystów w stylu niech nas usłyszą. Oj, usłyszą...

Fot. ETA
Fot. ETA

Pomysłodawcą powstania klaksonu The Hornster było brytyjskie stowarzyszenie Environmental Transport Association (ETA – pewnie nie mają swego oddziału w Hiszpanii). ETA propaguje tzw. proekologiczne środki transportu miejskiego, czyli rowery. Chyba najbardziej znaną inicjatywą ETA jest Dzień bez Samochodu w dniu 22 września.

Analizując wypadki śmiertelne z udziałem rowerzystów w Londynie ETA zauważyła, że ponad połowa z nich to kolizje z ciężarówkami. Kierowcy ciężarówek nie widzą rowerzystów (zresztą nie tylko rowerzystów), ani nie słyszą rowerowych dzwonków albo klaksonów. Ludzie z ETA doszli do wniosku, że trzeba skonstruować klakson, który zagłuszy uliczny hałas.

Nathan Airchime K3HA Shop Test

Cel osiągnięto. The Hornster wykorzystuje najpopularniejszą na kolei w USA syrenę lokomotywy, konkretnie Airchime KH3A o częstotliwości dźwięku w zakresie 261-660 Hz. Jest to syrena pneumatyczna. The Hornster zasila seryjna butla nurkowa ze sprężonym powietrzem. Wożenie ponad 10-kilowej butli pod ciśnieniem nie jest ani lekkie, ani bezpieczne. Ani tanie, The Hornster kosztuje 4995 funtów.

The Hornster - world's loudest bicycle with Airchime KH3A

Ale efekt jest. Głośność The Hornster to 178 dB (dystans ok. 90 cm) i 140 dB (dystans 15 m). Dla porównania lądujący Concorde to 119 dB, startująca rakieta kosmiczna to 190 dB, standardowy klakson ciężarówki to 110 dB, hałas uliczny w Londynie 78 dB, a próg bólu to 130 dB. Ciekawe jekiej wielkości mandat The Hornster potrafi wytworzyć?

Fot. ETA
Fot. ETA

Konstruktorem The Hornster jest Yannick Read. Na Gadżetomanii mogliście już poznać jego wcześniejsze pomysły, czyli rower BOND oraz przyczep(k)ę kempingową QTvan.

Źródło: Wired.com, Environmental Transport Association

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.