Murdoch w opałach? Nie chcemy płacić za artykuły dostępne online
Rupert Murdoch najwyraźniej nie widział co mówi, kiedy zapowiedział ostatnio usunięcie linków do wszystkich serwisów News Corporation z wyszukiwarki Google i koncentrację wyłącznie na tych użytkownikach, którzy zapłacą za artykuły. Aż 80% internautów nie sięgnie do portfela za treści umieszczane online.
Rupert Murdoch najwyraźniej nie widział co mówi, kiedy zapowiedział ostatnio usunięcie linków do wszystkich serwisów News Corporation z wyszukiwarki Google i koncentrację wyłącznie na tych użytkownikach, którzy zapłacą za artykuły. Aż 80% internautów nie sięgnie do portfela za treści umieszczane online.
Ankietę w tej sprawie przeprowadzili pracownicy Forrester Research, którzy 4711 osobom z USA i Kanady zadali następujące pytanie: "Gdyby internetowe wydania gazet i magazynów przestały być darmowe, czy i jak wolałbyś/wolałabyś zapłacić za udostępniane materiały?".
Aż 80% badanych w ogóle NIE odwiedzałoby takich stron. 8% osób zadeklarowało wykupienie subskrypcji do wszystkich treści online, kolejne 8% zapłaciłoby za abonament obejmujący sieć, druk i dostęp przez narzędzia mobilne, a ostatnie 3% ankietowanych wybrałoby mikropłatności jedynie za wybrane materiały.
Jeżeli ktokolwiek chce zatem pobierać opłaty za internetowe treści (nie usługi), to musi się liczyć z gigantycznym wyzwaniem. Zmiana mentalności użytkowników nie będzie prosta.
Źródło: Valleywag