Tablet TechCruncha nie trafi na rynek. Producent sprzętu ukradł pomysł
Redaktor naczelny serwisu TechCrunch Michael Arrington poinformował o wycofaniu się z pomysłu wprowadzenia na rynek taniego tabletu komputerowego oznaczonego nazwą kodową CrunchPad. Było to skutkiem nieporozumienia między Arringtonem a producentem sprzętu, firmą Fusion Garage.
01.12.2009 13:20
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Redaktor naczelny serwisu TechCrunch Michael Arrington poinformował o wycofaniu się z pomysłu wprowadzenia na rynek taniego tabletu komputerowego oznaczonego nazwą kodową CrunchPad. Było to skutkiem nieporozumienia między Arringtonem a producentem sprzętu, firmą Fusion Garage.
Trzy dni przed ostatecznym zatwierdzeniem modelu tabletu dyrektor generalny Fusion Garage Chandra Rathakrishnan napisał do Arringtona. Twierdził, że pojawiły się jakieś problemy z dostawą nowych komponentów do komputera.
Jednocześnie menedżer poinformował załogę TechCruncha, że nie są już dłużej częścią projektu CrunchPad. Rathakrishnan podjął na polecenie swoich akcjonariuszy decyzję o samodzielnej sprzedaży urządzenia.
"To tak, jakby Foxconn [producent iPhone'ów - przyp. red.] poinformował Apple, że od teraz będzie sam sprzedawał telefony z jabłuszkiem" - skomentował ten rozbój Arrington. Redaktorowi zaproponowano nową rolę - wizjonera/ewangelisty. Czyli tak naprawdę nikogo.
Intelektualna własność powiązana z tabletem jest kontrolowana przez TechCruncha i Fusion Garage. Logo i nazwa należą do ludzi Arringtona. Dlatego partner biznesowy blogu nie miał prawa zachować się w ten sposób.
Fusion Garage całkowicie zerwało kontakt z Arringtonem. Nie odbierają telefonów, nie odpisują na e-maile. Rathakrishnan wysłał jeszcze jedną wiadomość, w której poinformował, że akcjonariusze są nieugięci.
Oczywiście TechCrunch pozwie swoich byłych partnerów i zapewne zrówna ich z ziemią. To jednak potrwa. Dlatego Arrington poinformował, że plany wprowadzenia tabletu na rynek zostały anulowane.
Źródło: TechCrunch