TikTok testuje nową funkcję. Nawet godzinne filmy na platformie?
TikTok testuje możliwość dodawania filmów trwających nawet 60 minut. Obecnie funkcja ta jest dostępna tylko dla ograniczonej grupy użytkowników, a firma twierdzi, że nie ma planów na szerokie wdrożenie tej opcji. Przynajmniej oficjalnie.
17.05.2024 | aktual.: 17.05.2024 14:52
Jak wiadomo, TikTok ostatnio boryka się z problemami. Zwłaszcza po uchwaleniu przez amerykański senat ustawy o pomocy zagranicznej, która zawiera zapis, że aplikacja TikTok może zostać zakazana w USA, jeśli nie zostanie sprzedana firmie z siedzibą w Stanach Zjednoczonych.
Mimo to TikTok stara się działać nawet w tak trudnych warunkach, dodatkowo potęgowanych przez informacje o kolejnych karach, takich jak grzywna nałożona przez włoski urząd ds. konkurencji (AGCM). Dzięki serwisowi TechCrunch dowiedzieliśmy się, że TikTok po cichu testuje opcję znacznie dłuższych, bo aż 60-minutowych filmów, które mogłyby zachęcić twórców do większych eksperymentów.
TikTok pozwala na coraz dłuższe filmy
TikTok stopniowo odchodzi od swojego pierwotnego formatu. Zwiększanie długości klipów trwa nieprzerwanie od kilku lat. TikTok zaczynał od 15-sekundowych filmów, następnie w październiku 2021 roku wprowadził 5-minutowe klipy, a w marcu 2022 roku 10-minutowe. Na początku 2024 roku pojawiła się informacja o testach 30-minutowych filmów. Innymi słowy, TikTok ciągle ewoluuje, aby móc konkurować z gigantami, takimi jak YouTube.
Nie można zaprzeczyć, że limit 60 minut mógłby otworzyć przed użytkownikami platformy szerokie spektrum możliwości – od prezentacji produktowych, przez pokazy gotowania i wskazówki dotyczące urody, aż po stand-upy czy wykłady akademickie. Co więcej, taki ruch TikToka mógłby wprowadzić nowy typ treści do tego serwisu, takie jak pełne odcinki programów telewizyjnych, co już od jakiegoś czasu oferuje YouTube.
TikTok testuje nowe funkcje
Świadomy swoich ograniczeń TikTok nieustannie szuka sposobów na poprawę wrażeń użytkowników z oglądania dłuższych materiałów. Między innymi dlatego testuje różne funkcje, takie jak horyzontalny tryb pełnoekranowy czy miniaturki do przewijania wideo, które byłyby przydatne podczas oglądania 60-minutowych filmów. I choć nie wiadomo, kiedy (i czy w ogóle) dodawanie godzinnych klipów zostanie udostępnione szerszemu gronu użytkowników, TikTok wyraźnie sygnalizuje chęć ewolucji i dostosowywania swojej oferty do zmieniających się potrzeb zarówno twórców, jak i odbiorców treści.