TVP bez reklam? Marzenia mogą się zrealizować

Główny argument niepłacących abonamentu może niedługo zniknąć. Właśnie rozpoczęły się rządowe prace nad projektem nowej ustawy medialnej. I chyba pierwszy raz w historii pojawiła się plotka o możliwości usunięcia reklam z anteny TVP.

(Fot. kabel-tv.cba.pl)
(Fot. kabel-tv.cba.pl)
Marcin Honkisz

23.07.2012 | aktual.: 10.03.2022 13:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Główny argument niepłacących abonamentu może niedługo zniknąć. Właśnie rozpoczęły się rządowe prace nad projektem nowej ustawy medialnej. I chyba pierwszy raz w historii pojawiła się plotka o możliwości usunięcia reklam z anteny TVP.

To, że w mediach publicznych nie dzieje się dobrze, wiadomo nie od dziś. Prezesi zarówno Polskiego Radia, jak i Telewizji Polskiej mówią o konkretnych niemałych kwotach: ten rok radio zamknie stratą 25 mln zł, telewizja zaś ok. 60 mln zł. Z nieoficjalnych źródeł wynika, że rok 2013 przyniesie raz większe zadłużenie, a w konsekwencji utratę płynności finansowej obu spółek.

Wygląda na to, że nawet rząd zaczął zauważać problem. Dlatego też Ministerstwo Kultury, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, a także kancelaria premiera zaczęły rozmawiać o zmianach w systemie finansowania mediów publicznych. Minister kultury Bogdan Zdrojewski zadeklarował, ze decyzja o sposobie finansowania mediów publicznych „prawdopodobnie zapadnie w ciągu kilku tygodni”.

Pod uwagę brane są trzy opcje: utworzenie Funduszu Misji Publicznej, samoopodatkowanie się prywatnych nadawców oraz rezygnacja z emisji reklam. Do tego ma być przeprowadzona gruntowna restrukturyzacja, która przewiduje m.in. prywatyzację i łączenie regionalnych ośrodków medialnych.

Z punktu widzenia przeciętnego Kowalskiego najistotniejszą zmianą może być właśnie rezygnacja z reklam. Wiadomo, że coraz dłuższe bloki reklamowe w TVP irytują widzów. Odruch jest logiczny: skoro TVP chce ściągać abonament, nie powinna już dręczyć widza reklamami.

Wizja usunięcia reklam z anteny jednak musi wiązać się z lepszą ściągalnością abonamentu. Czy to się TVP uda? Trzeba poczekać przede wszystkim na kolejne deklaracja pana ministra Zdrojewskiego.

Źródło: press.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (25)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.