Za wysokie maszty, za niskie mosty? Holendrzy mają oryginalny sposób, by sobie z tym poradzić

Za wysokie maszty, za niskie mosty? Holendrzy mają oryginalny sposób, by sobie z tym poradzić

Za wysokie maszty, za niskie mosty? Holendrzy mają oryginalny sposób, by sobie z tym poradzić
Adam Bednarek
01.10.2014 17:06

Co zrobić, gdy żaglówka z wysokim masztem nie może przepłynąć pod mostem? Holendrzy podpowiadają - zanurzyć żaglówkę!

Odpowiedź może wydawać się szokująca, bo przyzwyczajeni jesteśmy raczej do tego, że w niektórych przypadkach trzeba po prostu zawrócić albo czekać na most zwodzony.

Zablokowana autostrada - przez żaglówkę

Tyle że na “ruchliwych” trasach może to być problem. Jeden z wykopowiczów zauważył, że w Holandii takie zwodzone mosty budowane są nawet na autostradach. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że to duże utrudnienie dla kierujących pojazdami…

Rotterdam (Holland): one of the biggest bridges (with highway) in the Netherlands opens

Holendrzy wynaleźli sposób, żeby ruch jednych i drugich przebiegał bezkonfliktowo i niezależnie od siebie. Lekiem na całe zło ma być konstrukcja składająca się z dwóch kanałów - po przechyleniu konstrukcji jeden z nich się zanurza, dzięki czemu żaglówki mogą przepłynąć “pod” mostem:

The Tilting Lock

A jak ktoś nadal nie rozumie, to jeden z wykopowiczów przygotował prosty szkic, wyjaśniający wszystko:

Obraz

Jeśli dzięki temu uda się uniknąć np. ogromnych korków na autostradzie, to inwestycja chyba jest warta olbrzymich pieniędzy - mówi się nawet o 60 milionach euro.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)