Marketingowe katastrofy - najbardziej nieudane i dwuznaczne logo [TOP 15]
Logo, czyli graficzne znaki towarowe, powinny zawierać kwintesencję tego, co reprezentują posługujące się nimi firmy. Niestety, nie zawsze pomysł, który podoba się grafikowi i zleceniodawcy, jest najszczęśliwszym wyborem. Zobacz marketingowe katastrofy – logo, których interpretacja jest co najmniej niejednoznaczna.
03.10.2011 | aktual.: 11.03.2022 10:40
- Institute of Oriental Studies
Logo - najprawdopodobniej - jednej z południowoamerykańskich uczelni - Universidade Federal de Santa Catarina. Niektóre źródła podają, że jest to symbol pewnej chińskiej restauracji. Niestety, nie udało mi się w sposób niebudzący wątpliwości zweryfikować tej informacji.
2. MONT-SAT
Polak potrafi! Logo jeleniogórskiej firmy zajmującej się montażem anten satelitarnych robi od lat międzynarodową karierę.
Szacowna brytyjska instytucja ujęła sobie nieco powagi. Choć pozornie wszystko wydaje się w porządku, wystarczy obrócić logo o 90 stopni.
4. TGV
3. Office of Government Commerce
TGV (Train à Grande Vitesse) to pociąg o wysokiej prędkości. Logo francuskich szybkich pociągów (na górze) wygląda z pozoru niewinnie, jednak jego lustrzane odbicie z powodzeniem mogłoby stanowić symbol polskich spółek kolejowych.
- Arlington Pediatric Center
Logo Arlington Pediatric Center wywołało na tyle duże zainteresowanie, że szpital postanowił z niego zrezygnować i obecnie używa innego symbolu. Ciekawe dlaczego?
6. Clinica Dental
Clinica Dental - w niektórych przypadkach opieka dentystyczna może wybiegać poza ogólnie przyjęte standardy.
7. Junior Jazz Dance Classes
Junior Jazz Dance Classes - z czym kojarzy Ci się taniec?
- Locum
Locum to szwedzka firma zajmująca się zarządzaniem nieruchomościami. Przygotowała ona specjalną, świąteczną wersję swojego logo.
9. Computer Doctors
Gdy komputer nie działa, trzeba zwrócić się o pomoc do prawdziwych specjalistów.
- Pepsi
Pamiętaj, że 100 ml Pepsi ma wartość energetyczną 42 kcal. Logo firmy nie pozwoli o tym zapomnieć. Co więcej, wprowadzone w 2008 roku logo wywołało liczne skojarzenia z innym, niezwykle popularnym "produktem".
- Catholic Church’s Archdiocesan Youth Commission
Logo kościelnej organizacji powstało dość dawno temu. Co ciekawe, w 1973 roku zdobyło branżową nagrodę Art Directors Club.
12. World Taekwondo Federation
Członkowie Światowej Federacji Taekwondo nie przewidzieli, że logo ich organizacji będzie skłaniać do zadawania wielu pytań.
- Pure Maple Syrup
Czy na pewno wiesz, w jaki sposób robi się północnoamerykański przysmak, syrop klonowy?
14. A-Style
Wbrew użytej kolorystyce nie jest to symbol przedsiębiorstwa budowlanego, ale logo firmy odzieżowej. O czym myślał projektant?
- Dodge Viper
Czy żmija może zmienić się w kaczkę? Twórcy symbolu supersamochodu wyszli zapewne z założenia, że nie może. Ale gdyby tak odwrócić logo Vipera...