Amaryllo Koova 2: inteligentna kamera z funkcją rozpoznawania twarzy

Amaryllo Koova 2: inteligentna kamera z funkcją rozpoznawania twarzy08.12.2016 09:44
Jarosław Balcerzak

Inteligentnych kamer przybywa, jednak często są to rozbudowane i kłopotliwe w instalacji urządzenia. Koova 2 ma to zmienić, oferując zarazem mobilność i atrakcyjną cenę. Czym jeszcze wyróżnia się wśród konkurentów?

Nowość od liderów branży

Producentem Koova 2 jest holenderska firma Amaryllo, na przestrzeni wielu lat wyspecjalizowana już w branży inteligentnych kamer. W swoich produktach łączy najnowsze osiągnięcia w zakresie monitoringu i robotyki, stawiając przy tym m.in. na wykorzystywanie uczenia maszynowego. Nie inaczej jest w przypadku niewielkiej, choć niezwykle rozbudowanej kamery Koova 2.

Fundusze na projekt są gromadzone od niespełna dwóch tygodni na Kickstarterze, gdzie producent określił cel zbiórki na 1000 dol. Już dziś jest ich niemal 11000, a do końca kampanii pozostało 21 dni. Optymizm wspierających nie ma prawa dziwić – chodzi o sprawdzoną markę i niezwykle zaawansowaną kamerę o skromnych rozmiarach: wysokości 12 cm i średnicy 3.6 cm.

Na jej froncie umieszczono optykę, komplet diod i sensorów: ruchu oraz natężenia dźwięku. W górnej tylnej części urządzenia znalazł się głośnik, a u dołu wtyczka USB-A odpowiedzialna za zasilanie. Nieprzypadkowo sporą część tyłu obudowy wykonano z aluminium – jest to jednocześnie radiator pracujących wewnątrz procesorów.

Inteligentne rozpoznawanie domowników i zagrożeń

Kamera pracuje w rozdzielczości 720p i nagrywa 30 kl/s. Dzięki obrotowej, górnej części konstrukcji jest w stanie w pełni automatycznie monitorować otoczenie w zakresie 240°. Komunikację z routerem zapewnia wbudowane WiFi 802.11 b/g/n, a z urządzeniami mobilnymi dedykowana aplikacja na Androida 4.1+ lub iOS 7.0+. Wbudowaną pamięć 8 GB możemy rozszerzyć kartą microSD.

Zasilanie zapewnia domowa sieć lub każdy powerbank dysponujący natężeniem 2A. Bezpieczeństwo danych gwarantuje 256-bitowe szyfrowanie, a na dane producent udostępnia darmowe miejsce w chmurze przez okres 24 godzin od nagrania.

Nad kamerą mamy pełną kontrolę, dzięki czemu w razie potrzeby możemy z poziomu aplikacji zmienić kierunek nagrywania bądź zwiększyć zoom. W ten sam sposób uruchomiamy nagrywanie, a stwierdzając intruza zdalnie włączamy wbudowany alarm.

W wykrywaniu niepożądanej aktywności (i raportując ją na smartfona lub smartwatcha) w domu przodować będzie jednak Koova 2, a to za sprawą wbudowanego czujnika ruchu. Posłuży się przy tym tą samą funkcją, która umożliwia jej identyfikowanie domowników – rozpoznawaniem twarzy. Dokonuje jej wykonując serię zdjęć, a następnie zapamiętując daną osobę jako zaufaną.

Czas potrzebny na rozpoznanie osoby ma wynosić sekundę, a dokładność identyfikacji (także kilku osób jednocześnie) pod różnymi kątami będzie rosnąć z czasem. Funkcjonalność uzupełnia możliwość manualnego wykluczenia z obserwacji wybranych stref domu lub wręcz przeciwnie: skupienie kamery w szczególności na np. wejściowych drzwiach domu.

Konkurencyjna cena kusi wspierających

Wszystko wskazuje na to, że Koova 2 powtórzy sukces poprzedniczki i ponownie przyniesie producentowi uznanie za świetną relację jakości do ceny. Tę ostatnią trudno bowiem uznać za wygórowaną: aktualne 159 dol. (299.7 dol. po oficjalnej premierze) stanowi naprawdę atrakcyjną ofertę wobec konkurencyjnych produktów. Wysyłki mają nastąpić już w lutym przyszłego roku.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.