Nowy kampus Facebooka porośnie trawą. Frank Gehry definiuje na nowo open space

Nowy kampus Facebooka porośnie trawą. Frank Gehry definiuje na nowo open space26.08.2012 18:00
Makieta nowej siedziby Facebooka (Fot. Business Insider)

W nowym budynku Facebooka Mark Zuckerberg chciał zrobić gigantyczne biuro open space. Projektant, ceniony architekt Frank Gehry, wpadł na ciekawy pomysł, jak pogodzić wizję Zucka z wygodą i dobrym samopoczuciem pracowników.

W nowym budynku Facebooka Mark Zuckerberg chciał zrobić gigantyczne biuro open space. Projektant, ceniony architekt Frank Gehry, wpadł na ciekawy pomysł, jak pogodzić wizję Zucka z wygodą i dobrym samopoczuciem pracowników.

Choć wycena Facebooka spadła o połowę, z punktu widzenia działania samej firmy i jej pracowników niewiele się zmieniło. Facebook, którego dotychczasowa siedziba w Menlo Park okazała się za ciasna, planuje umieścić część pracowników w kompleksie, nazywanym wschodnim kampusem.

Zadanie opracowania projektu otrzymał Frank Gehry – architekt, który zaprojektował m.in. słynny Tańczący Dom w Pradze i budynek Chiat/Day w Los Angeles, w którym od kilku miesięcy znajdują się biura Google'a. Jak poradził sobie z wyzwaniem? Na mapie zaznaczono tereny, na których powstaną nowe budynki.

Lokalizacja nowej siedziby Facebooka (Fot. Business Insider)
Lokalizacja nowej siedziby Facebooka (Fot. Business Insider)

Frank Gehry zmienił ogólną koncepcję Zuckerberga w gotowy projekt. Na stole makieta całego obiektu.

Mark Zuckerberg i Frank Gehry nad makietą (Fot. Business Insider)
Mark Zuckerberg i Frank Gehry nad makietą (Fot. Business Insider)

Mark Zuckerberg chciał, aby cały wschodni kampus był jednym, wielkim budynkiem. Nie miało być w nim żadnych pomieszczeń, tylko zajmujące całe wnętrze biuro open space.

Makieta nowej siedziby Facebooka (Fot. Business Insider)
Makieta nowej siedziby Facebooka (Fot. Business Insider)

Zdaniem architekta długa, prostokątna przestrzeń nie wpływałaby dobrze na samopoczucie pracowników. Gehry zaproponował zachowanie jednego pomieszczenia, które jednak będzie poprzedzielane różnymi przegrodami. Ma to zniwelować poczucie przebywania w monstrualnie wielkiej sali.

Makieta nowej siedziby Facebooka (Fot. Business Insider)
Makieta nowej siedziby Facebooka (Fot. Business Insider)

Tak wygląda nowa siedziba od środka. Z jednego końca budynku na drugi będzie można przedostać się, nie przechodząc przez żadne drzwi. Wijąca się rampa widoczna w lewym górnym rogu umożliwia dostanie się z piwnic na dach budynku.

Makieta nowej siedziby Facebooka (Fot. Business Insider)
Makieta nowej siedziby Facebooka (Fot. Business Insider)

Dach będzie porośnięty trawą i małymi drzewami. Znajdzie się na nim również miejsce na grządki z warzywami. Wygląda to ciekawie, ale nie chodzi tylko o estetykę – dzięki takiemu pokryciu budynek ma zużywać mniej energii na klimatyzację.

Makieta nowej siedziby Facebooka (Fot. Business Insider)
Makieta nowej siedziby Facebooka (Fot. Business Insider)

Projekt zapowiada się ciekawie, warto go jednak porównać z konkurencją. Zobaczcie, jak wyglądają siedziby innych firm z branży: biura Google'a w Londynie i Szwajcarii, centrala Tumblra, budynek YouTube'a w San Bruno, siedziba Pinterestu czy projektowana jeszcze przy współudziale Steve'a Jobsa nowa siedziba Apple'a.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.