BMC UC01 - bezszelestny rower dla ninja
Wśród rowerów, opisywanych na stronach Gadżetomanii pojawiło się niedawno kilka hybryd, jak BMC impec Automobili Lamborghini Edition czy Wörthersee. Nowoczesne rozwiązania to jednak nie tylko dodatkowy napęd elektryczny. Ceniony, szwajcarski producent rowerów, firma BMC, zaproponowała ciekawy, tradycyjny rower, którego wyjątkową cechą jest idealne wyciszenie. Jak udało się to osiągnąć?
20.05.2012 | aktual.: 10.03.2022 14:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wśród rowerów, opisywanych na stronach Gadżetomanii pojawiło się niedawno kilka hybryd, jak BMC impec Automobili Lamborghini Edition czy Wörthersee. Nowoczesne rozwiązania to jednak nie tylko dodatkowy napęd elektryczny. Ceniony, szwajcarski producent rowerów, firma BMC, zaproponowała ciekawy, tradycyjny rower, którego wyjątkową cechą jest idealne wyciszenie. Jak udało się to osiągnąć?
Rower wydaje się bardzo cichym środkiem transportu. Choć zazwyczaj odgłosy wydawane przez sprawny sprzęt są trudne do usłyszenia w ruchu miejskim, podczas jazdy po spokojniejszej okolicy słychać odgłos kół i opon oraz szmer łańcucha.
Zobacz także
Nawet idealnie nasmarowany łańcuch nie jest bezszelestny. Choć nie sądzę, by komukolwiek przeszkadzało to w istotny sposób, firma BMC zaproponowała rozwiązanie, reklamowane przez producenta jako idealnie cichy napęd roweru. Jeśli zastanawialiście się kiedykolwiek, na jakim rowerze mógłby jeździć ninja, sądzę, że pokazany przez BMC model UC01 jest właściwą odpowiedzią.
Kluczową cechą BMC UC01 jest przeniesienie napędu za pomocą karbonowego paska klinowego. Poza podkreślanym brakiem odgłosów, jego zaletą jest również bezobsługowość – użytkownik nie musi zawracać sobie głowy smarowaniem.
Wyposażony w takie rozwiązanie rower BMC został pomalowany matową farbą, co podobno ma wywoływać skojarzenie z samolotami wykonanymi w technologii stealth. Czy wywołuje? To sprawa dyskusyjna, ale rower wygląda ciekawie.
Producent nie przesadził z agresywną, sportową geometrią – aluminiowa rama zachęca, sądząc po zdjęciach, do spokojnej jazdy. O miejskim przeznaczeniu roweru świadczą również użyte komponenty. Znajdziemy wśród nich m.in. osprzęt Shimano Alfine (min. hamulce i 11-biegowa przekładnia planetarna) i Scor MKI Urban (sztyca, mostek, kierownica).
Obrazu dopełniają idealne na miejskie nawierzchnie opony – slicki Schwable i uchwyty Fizik. Zaproponowany przez BMC rower kosztuje około 2 tys. dolarów.