Egzoszkielet Dexmo: zaawansowana rękawica to VR nowej generacji

Znamy już trójwymiarowy obraze, przestrzenny dźwięk, pora na kolejny zmysł. Rękawica od Dexta Robotics pozwoli nam chwytać i poczuć cyfrowo generowane obiekty tak, jak odczuwamy rzeczywiste. Jakie ma szanse na sukces?

Egzoszkielet Dexmo: zaawansowana rękawica to VR nowej generacji
Jarosław Balcerzak

25.08.2016 | aktual.: 10.03.2022 09:29

Kolejny etap rozwoju VR

Chiński start-up Dexta Robotics nad inteligentną rękawicą do VR pracuje już od dwóch lat. Zanim uzyskał satysfakcjonujący rezultat, przetestował 20 wcześniejszych wersji Dexmo.

Urządzenie jest mechaniczną rękawicą, dzięki której możemy poczuć właściwości fizyczne i kształt cyfrowo generowanych przedmiotów. Nacisk jest wywierany indywidualnie na każdy z palców, a rękawica przenosi do rzeczywistości VR tak ruchy i zgięcia palców, jak obrót w nadgarstku.

Obraz

Inżynieryjny sukces o sporej kompatybilności

Interesującą ciekawostką jest zdolność emulacji ciężaru za pomocą siłowników, co ma znacznie pogłębić immersję. Za śledzenie pozycyjne odpowiada technologia SteamVR Lighthouse, choć w wersji finalnej może to być inny, autorski system.

Urządzenie posiada również własny zestaw oprogramowania SDK LibDexmo, a docelowo ma gwarantować współpracę m.in. z Oculusem Rift, HTC Vive, PSVR oraz Hololens.

Waga Dexmo to 172 g, czas pracy na baterii (2400 mAh) ma wynieść od 1 do 4 h, a opóźnienia nie przekraczać 50 ms. Bezprzewodową łączność zapewniają moduły NRF. Wśród zastosowań rękawicy wymienia się nie tylko gry, lecz także medycynę, naukę, szkolenia i wiele innych. Szczególnie cenne mogą okazać się wszelkiego rodzaju symulatory, które w medycynie czy służbach mogą umożliwić skuteczniejsze ratowanie życia.

Obraz

O dalszym rozwoju zadecydują deweloperzy

Cena i data premiery urządzenia nie są jeszcze znane, ale trzeba się uzbroić w cierpliwość. Nawet jeśli nastąpi to niedługo, deweloperzy będą potrzebowali czasu aby stworzyć aplikacje, które Dexmo będzie w stanie obsługiwać.

Na twórców oprogramowania już wkrótce spadnie więc sporo pracy, a jej rezultaty zagwarantują nam nową erę trój-zmysłowego VR. Rzeczywiste pozostaną już tylko smak i węch, choć zapewne też nie na długo.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.