Gry na konsoli i PC to przeżytek! Domowy holopokład jest znacznie lepszy

Podobno studia to ostatni moment, kiedy człowiek ma jeszcze czas spokojnie, dłużej sobie pograć. Studenci z Uniwersytetu Południowej Kalifornii podeszli do tego tematu bardzo poważnie i postanowili maksymalnie uprzyjemnić sobie granie. Zamiast męczyć się z 3D, zaprojektowali i skonstruowali znany ze Star Treka holopokład.

Gry w 3D to przeżytek! - domowy holodek jest znacznie lepszy (fot.: Project Holodeck)
Gry w 3D to przeżytek! - domowy holodek jest znacznie lepszy (fot.: Project Holodeck)
Kira Czarczyńska

25.07.2012 | aktual.: 10.03.2022 13:22

Podobno studia to ostatni moment, kiedy człowiek ma jeszcze czas spokojnie, dłużej sobie pograć. Studenci z Uniwersytetu Południowej Kalifornii podeszli do tego tematu bardzo poważnie i postanowili maksymalnie uprzyjemnić sobie granie. Zamiast męczyć się z 3D, zaprojektowali i skonstruowali znany ze Star Treka holopokład.

Holopokład to w popularnym filmie science-fiction pomieszczenie, gdzie można kreować w dowolny sposób bardzo realistyczną rzeczywistość wirtualną. Studenci co prawda aż takich możliwości nie mają (zresztą, na razie nikt ich nie ma) - ale udało im się stworzyć obejmujący całe pomieszczenie system, pozwalający bardzo realistycznie odtwarzać nie tylko założenia gry, ale też interakcję użytkownika z wirtualnym światem.

System pozwala na precyzyjne śledzenie ruchów głowy i ciała gracza z wykorzystaniem zestawu Oculus Rift, PlayStation Move i kontrolera Razer Hydra. Dzięki takiemu połączeniu udało się graczowi zapewnić pole widzenia w czasie ruchu obejmujące 360 stopni w poziomie i 105 stopni w pionie.

Efekt? Można go zobaczyć na przykładzie gry napisanej specjalnie dla tego systemu:

Jak to działa?

PlayStation Move zbiera dane o ruchach gracza, które są następnie wykorzystywane do generowania i wyświetlania za pomocą Oculus Rift poszczególnych elementów świata wirtualnego. Kamera PlayStation Eye ma pole widzenia 75 stopni w poziomie oraz 56 stopni w pionie, co daje całkiem spore pole gry - około 3 x 3,5 metra kwadratowego. Rozdzielczość, z jaką wyświetlany jest obraz z gry, to 1280x800 - przekazywany do specjalnych soczewek, osobno dla każdego oka.

Użycie dodatkowych akcesoriów natomiast, na przykład solidnego wentylatora, pozwala uzyskać efekty specjalne w postaci symulacji "wiatru we włosach" podczas wirtualnego prowadzenia rozmaitych pojazdów.

Szczegóły można znaleźć na stronie projektu: www.projectholodeck.com

Twórcy holopokładu twierdzą, że wrażenie jest niesamowite - zupełnie nie przypomina 3D, raczej pozwala na "zanurzenie się" w wirtualnej rzeczywistości gry. Nie do końca jednak nadaje się dla przeciętnego użytkownika, ponieważ dla pełnego komfortu wymagane jest całkiem spore pomieszczenie, używane jedynie na potrzeby gry. Większość z nas nie ma za bardzo możliwości przeznaczenia na to odrębnego pokoju - chociaż niewątpliwie znajdą się tacy, którzy chętnie to zrobią.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.