Project Fiona – tablet Razera dla graczy. Bez kompromisów! [CES 2012]
Choć mobilne gry cieszą się sporą popularnością, nie sposób zrównywać emocje towarzyszące strzelaniu ptakami do świń z dynamiczną rozgrywką w Battlefielda. Razer postanowił przełamać ograniczenia – przedstawił projekt bezkompromisowego tabletu dla graczy. Chcesz tylko czytać gazety online i marnować życie na Facebooku? Poszukaj sobie innego sprzętu!
11.01.2012 | aktual.: 11.03.2022 08:57
Choć mobilne gry cieszą się sporą popularnością, nie sposób zrównywać emocje towarzyszące strzelaniu ptakami do świń z dynamiczną rozgrywką w Battlefielda. Razer postanowił przełamać ograniczenia – przedstawił projekt bezkompromisowego tabletu dla graczy. Chcesz tylko czytać gazety online i marnować życie na Facebooku? Poszukaj sobie innego sprzętu!
Project Fiona miał, jak sugerowała reklama, na nowo zdefiniować granie na pecetach. Znany producent sprzętu dla graczy zapowiadał swoją niespodziankę w taki sposób:
Project Fiona - PC Gaming on an all-new form factor
Czym okazał się zapowiadany przez Razera przełom? Project Fiona to 10,1-calowy tablet z ekranem o rozdzielczości 1280 × 800 pikseli i bocznymi uchwytami przypominającymi nieco kontrolery Wii Nunchuk. Całość wygląda wprawdzie jak taca, na której lokaj mógłby przynosić na śniadanie kawę i croissanty, ale w planach Razera to pełnokrwista maszyna dla graczy - w praktyce to pozbawiony klawiatury laptop.
Urządzenie pracuje pod kontrolą Windowsa, a zdobywanie kolejnych fragów wspomoże procesor Intel Core i7 Ivy Bridge. Tablet ma zapewniać bezproblemową rozgrywkę w większość gier dostępnych na PC, a sterowanie będzie mogło być uzupełnione o możliwości, jakie daje ekran dotykowy czy akcelerometr.
Razer przezornie nie wspomina o czasie pracy na baterii, jednak według ocen blogerów z Endgadget, którzy mieli możliwość zabawy tym sprzętem, można mieć nadzieję na 2-3 godziny rozrywki. Produkt jest na razie na etapie prototypu. Jak stwierdził CEO Razera Min-Liang Tan, prawdopodobnie pojawi się na rynku dopiero w drugiej połowie 2012 roku.
Źródło: Ars Technica • The Verge • PC Gamer • Engadget