Zablokowana karta w bankomacie. Jak złodzieje przechwytują kody PIN?

Oszustwa bankomatowe stają się coraz bardziej wyrafinowane. Złodzieje blokują karty i przechwytują kody PIN, aby uzyskać dostęp do naszych pieniędzy. Jak to robią i jak się przed tym bronić?

Jak złodzieje przechwytują kody PIN?
Jak złodzieje przechwytują kody PIN?
Źródło zdjęć: © Getty Images | Kwangmoozaa

Zablokowanie karty w bankomacie może być sygnałem, że padłeś ofiarą oszustów. Korzystający z nowych metod złodzieje próbują uzyskać twoje dane, aby sięgnąć po twoje oszczędności. Poniżej wyjaśniamy, jakie sztuczki stosują i jak się przed nimi chronić.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić składany smartfon Huawei Mate X3?

Sposoby działania oszustów

Złodzieje stosują różne metody, aby zablokować twoją kartę i skłonić cię do kontaktu z fałszywym centrum serwisowym. Jednym z najczęstszych sposobów jest użycie kawałka papieru do zablokowania czytnika kart w bankomacie. Kartę wkładasz bez problemu, ale nie możesz jej już wyjąć.

Takie działanie zmusza ofiarę do skorzystania z numeru serwisowego na bankomacie. Niestety, często jest on zasłonięty naklejką z numerem obsługiwanym przez oszustów. Dzwoniąc pod taki numer, natrafiasz nie na bank, ale na złodzieja.

Wyłudzanie kodów PIN

Oszust podający się za serwisanta stwarza wrażenie, że potrzebuje twojego kodu PIN, by zweryfikować twoją tożsamość. Ofiara, będąc pod presją czasu i w stresie, często nie zauważa pułapki i podaje PIN. Następnie, zapewniana o wysłaniu technika do bankomatu, opuszcza miejsce, co daje złodziejowi swobodę do dalszego działania.

Czy zablokowana karta bankomatowa to powód do obaw?
Czy zablokowana karta bankomatowa to powód do obaw?© canva.com | Kaspars Grinvalds

Jak się chronić przed oszustwami?

Świadomość możliwości padnięcia ofiarą takiego oszustwa to już krok do ochrony. Przede wszystkim, należy unikać korzystania z numerów serwisowych umieszczonych na urządzeniach. Lepiej mieć zapisany zaufany numer swojego banku.

Jeśli bank oferuje zgłoszenia przez aplikację, warto z tej opcji korzystać. Pracownik banku nie powinien prosić o PIN w rozmowie telefonicznej - istnieje wiele innych sposobów na weryfikację tożsamości, które nie narażają klienta na straty.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (4)