Rewolucja w Microsofcie. Po 25 latach firma postanowiła zmienić swoje logo

Rewolucja w Microsofcie. Po 25 latach firma postanowiła zmienić swoje logo24.08.2012 12:00
Stare logo Microsoftu (Fot. Flickr/Marcin Wichary/Lic. CC by)

Microsoft wydaje się grać va banque. Radykalna zmiana flagowego produktu – systemu operacyjnego – i przymiarki do podboju rynku urządzeń mobilnych to jednak nie wszystko. Zmiany dotyczą również wizerunku: Microsoft po raz pierwszy od ćwierćwiecza postanowił zmodyfikować swoje logo. Zobaczcie, jak zmieniało się od chwili założenia firmy.

Microsoft wydaje się grać va banque. Radykalna zmiana flagowego produktu – systemu operacyjnego – i przymiarki do podboju rynku urządzeń mobilnych to jednak nie wszystko. Zmiany dotyczą również wizerunku: Microsoft po raz pierwszy od ćwierćwiecza postanowił zmodyfikować swoje logo. Zobaczcie, jak zmieniało się od chwili założenia firmy.

Oglądanie wczesnych logo znanych firm, nie tylko z branży IT, to fascynująca podróż w czasie. Logo Apple’a i Newton pod jabłonią, Nokii z rybą czy Canona z wieloramiennym bóstwem nie mają wiele wspólnego z obecnym wizerunkiem tych firm. A jak było z Microsoftem?

Lata 1975 - 1979
Lata 1975 - 1979

Bill Gates od początku stawiał na prostotę, umieszczając w logo nazwę firmy, która wówczas była małym i miękkim Micro Softem.

Lata 1980 - 1981
Lata 1980 - 1981

Pierwsza zmiana miała miejsce po pięciu latach. Nazwę zaczęto zapisywać w jednej linii, a sam napis, który przetrwał tylko jeden rok, kojarzy mi się raczej z jakimś metalowym zespołem tamtej epoki. Nieco dłużej używano logo z charakterystycznym „o”, zwanym blibbetem. Choć zrezygnowano z niego w 1987 roku, to blibbet został na wieczne czasu uczczony bułką z mięsem o nazwie Blibbet Burger – można ją kupić w kampusie Microsoftu.

Lata 1982 - 1986
Lata 1982 - 1986

Ostatnia do niedawna zmiana miała miejsce w 1987 roku, gdy Scott Baker opracował doskonale nam znany napis z apostrofem wcinającym się w pierwszą literę „o” (stąd popularne było porównanie do Pac-Mana) i połączonymi literami „f” i „t”. Logo przetrwało w tej formie przez ćwierć wieku – zmieniał się tylko umieszczony pod nim slogan. Od 1994 roku był to „Where do you want to go today”, zastąpiony w 2006 przez „Your Potential. Our passion”, a w 2011 „Be What’s Next”.

To właśnie z tym logo związana jest dzisiejsza, ważna rocznica. Kilka dni temu mogliście przeczytać artykuł Marty o 17. urodzinach Internet Explorera i podsumowanie rozwoju przeglądarki Microsoftu. Niedługo po pierwszym IE na rynek trafił inny ważny produkt - dokładnie 24 sierpnia 1995 roku rozpoczęto sprzedaż Windowsa 95.

Lata 1987 - 2012
Lata 1987 - 2012

Pokazane wczoraj, nowe logo to cztery różnokolorowe kwadraty i nazwa firmy napisana fontem Segoe, w której ponownie połączono dwie ostatnie litery. Jak zwykle bywa z takimi dziełami to, co profani tacy jak ja nazywają „czterema kwadratami”, według osób odpowiedzialnych za marketing Microsoftu jest szalenie głęboką metaforą.

Nowe logo symbolizuje różnorodność produktów, a jak stwierdził na blogu Microsoftu Jefrey Meisner, nawiązuje przy okazji do nowego początku i dziedzictwa Microsoftu. Gdybym był złośliwy, to napisałbym w tym miejscu, że historia czterech kolorowych kwadratów i kilku liter mogłaby być kolejną powieścią Paula Coelho, ale złośliwy nie jestem, więc tego nie napiszę.

Nowe logo Microsoftu
Nowe logo Microsoftu

Jeśli wydaje się Wam, że pokazane wyżej zestawienie kolorów już gdzieś widzieliście, to macie rację. Nie trzeba szukać daleko - wystarczy zerknąć na logo Windowsa od wersji 3.1. do 7. Jak się okazuje z jego najnowszej edycji nie bez powodu wyrzucono kolory, zastępując je jednolicie niebieskim oknem  – to, co nie tak dawno miało symbolizować Windowsa, identyfikuje teraz całą firmę. I mimo moich wcześniejszych, drobnych złośliwości uważam, że robi to całkiem zgrabnie.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.