Krótka kariera opaski UP

Prawie miesiąc temu informowaliśmy Was o początku sprzedaży lifestyle’owego gadżetu, opaski UP firmy Jawbone. UP miała zrewolucjonizować rynek produktów poprawiających jakość i styl życia. Krytycy, którzy widzieli w UP narzędzie inwigilacji, powinni być zadowoleni. Opaska okazała się technicznym niewypałem.

iphoneincanada.ca
iphoneincanada.ca
Adam Maciejewski

10.12.2011 | aktual.: 11.03.2022 09:24

Prawie miesiąc temu informowaliśmy Was o początku sprzedaży lifestyle’owego gadżetu, opaski UP firmy Jawbone. UP miała zrewolucjonizować rynek produktów poprawiających jakość i styl życia. Krytycy, którzy widzieli w UP narzędzie inwigilacji, powinni być zadowoleni. Opaska okazała się technicznym niewypałem.

Jawbone
Jawbone

Wszystkim zainteresowanym technicznymi szczegółami, okolicznościami powstania oraz całą filozofią tego produktu, polecam mój poprzedni wpis o opasce UP. Patrząc na jego datę, łatwo dostrzec, że rynkowy żywot tego gadżetu dobiegł końca zaledwie po miesiącu. Stosunkowo szybka weryfikacja produktu. To, co jednak jest mimo wszystko zaskakujące, to przyczyna niepowodzenia.

Jawbone
Jawbone

Otóż nie był nią brak konsumenckiego zainteresowania. Powiedzmy sobie szczerze, opaska UP była nieźle sprofilowana rynkowo. Elektroniczny gadżet, kompatybilny i współdziałający z produktami Apple, zarazem fetysz dla wszystkich osób bezkrytycznie goniących za najnowszymi trendami. Na dodatek w tak modnej i popularnej niszy rynku, jak obszar nazywany w angielskim well-being, odnoszący się do jakości życia, dobrostanu, itd.

iLounge
iLounge

Opaska UP zawiodła całkowicie, jako urządzenie techniczne. Brzmi to wręcz niesamowicie i od razu nasuwa pytanie o metodologię testów wdrożeniowych w firmie Jawbone. Ale właśnie takie są fakty. Jawbone próbuje – na tyle, na ile jest to możliwe w tych okolicznościach – łagodzić rozmiary swej porażki. Podaje, że przez 4 tygodnie opaski UP zarejestrowały 3 miliardy kroków, ponad 300 lat snu i dane o setkach tysięcy posiłków. Rzeczywiście, robi wrażenie – Kloss, Stirlitz i Bond wymiękają.

Gizmoto
Gizmoto

Problem polega na tym, że działanie czujników i rejestratorów zamontowanych w opasce było czysto przypadkowe. Specjalista od marketingu dodałby jeszcze, że młodzieńczo zwariowane i spontaniczne. Niemniej opaski UP po prostu nie działały. Od wczoraj do końca grudnia trwa akcja przyjmowania reklamacji. Jest ona prowadzona na zasadzie No Questions Asked Guarantee, czyli bez zadawania zbędnych pytań. Inaczej pisząc, bezwarunkowo. Klienci w USA mogą albo otrzymać zwrot pieniędzy, albo bon o wartości 150 dol. (opaska kosztowała niecałe 110 dol.) na zakup innych produktów firmy Jawbone. Wszystko wraz z wyrazami ubolewania ze strony prezesa, Hosain Rahmana.

Jawbone
Jawbone

I tyle zostało z masowej inwigilacji. Choć uwaga! Jawbone nie wyklucza powrót UP na rynek, po technicznym dopracowaniu produktu.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
rtvnewsporadniki
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.